نظرات غیرکارشناسانه‌ درباره افزایش قیمت لوازم خانگی، برای خالی شدن انبارهای تولیدکنندگان است


نظرات غیرکارشناسانه‌ درباره افزایش قیمت لوازم خانگی، برای خالی شدن انبارهای تولیدکنندگان است

پور ابراهیمی گفت: یکی از مسئولان واحدهای صنفی نظر غیرکارشناسانه‌ای در مورد قیمت لوازم خانگی داشته است.

نظرات غیرکارشناسانه‌ درباره افزایش قیمت لوازم خانگی، برای خالی شدن انبارهای تولیدکنندگان استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه جلسه علنی عصر امروز مجلس درباره سخنان رئیس اتحادیه لوازم خانگی مبنی بر گران شدن لوازم خانگی اظهار کرد: اظهار نظر یکی از مسئولان واحدهای صنفی در صحن علنی مجلس مطرح شد که نظر غیرکارشناسانه‌ای در مورد قیمت لوازم خانگی داشته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مقام مسئول اعلام کرده بود که لوازم خانگی در سال آینده ۴۰ درصد افزایش می‌یابد. لذا بررسی این موضوع از سوی رئیس مجلس به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها حاکی از گشایش در صنعت لوازم خانگی است، تأکید کرد: توضیحات وزارت صنعت در این مورد حاکی از آن است که با توجه به ثبات نسبی نرخ ارز در ماه‌های اخیر، ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه تولید لوازم خانگی از طریق سامانه نیما تأمین شده است و مواد اولیه‌ای که در داخل تولیدمی‌شود از پتروشیمی‌ها و کارخانه فولاد است که مشکلی برای تولید مواد اولیه لوازم خانگی ندارند.

پورابراهیمی گفت: طبق آمار کشور ما سالانه به یک میلیون یخچال نیاز دارد که بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار یخچال توسط کارخانه‌های دولتی در داخل تولید می‌شود. علاوه بر این ۱۰۰ هزار یخچال نیز در سال صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد در تولید ماشین‌آلات، کولر و سایر اقلام مشکلی نداریم و به رغم وقفه‌ای که در تابستان به دلیل شوک ارزی اتفاق افتاد، فرآیند تولید مسیر خود را طی می‌کند و انبارهای کارخانه‌های لوازم خانگی شرایط مطلوبی دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت صادرات لوازم خانگی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۵۰ میلیون دلار صادرات لوازم خانگی در سال آینده داشته باشیم و دغدغه‌ای که در تابستان وجود داشت، برطرف شده است.

وی تأکید کرد: تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه و تأمین مواد اولیه از پتروشیمی‌های داخلی به کمک بانک مرکزی انجام می‌شود.

پور ابراهیمی با بیان اینکه مسیر قیمت‌گذاری در سال آینده نیز مانند امسال خواهد بود، گفت: بیان چنین مسائلی برای ایجاد فضای افزایش خرید در میان مردم و خالی شدن انبارهای تولیدکنندگان است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: درمورد تولید لوازم خانگی نگرانی نداریم و صادرات در سال آینده تقویت خواهد شد. بنابر این اظهارنظر واحدهای صنفی غیرکارشناسی بوده و مجلس این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس گزارشی در این خصوص از نهادهای مربوطه گرفته است، تصریح کرد: نظارت یکی از وظایف نمایندگان مجلس است که در بخش‌های مختلف انجام می‌شود. در مورد قیمت لوازم خانگی با توجه به بحث‌هایی که اخیراً مطرح شده، ورود خواهیم کرد.

پور ابراهیمی درباره اینکه آزاد کردن واردات لوازم خانگی چقدر به ارزان شدن لوازم خانگی کمک خواهد کرد، گفت: از مجموعه نیاز کشور تنها ۲۰ درصد مردم تقاضای لوازم خانگی با برندهای خارجی را دارند. ضمن اینکه ما تحت لیسانس شرکت‌های خارجی، در داخل لوازم خانگی تولید می‌کنیم. بنابر این ممنوعیت واردات لوازم خانگی، بازار را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. تولیدات مجموعه کارخانه‌های داخلی، مازاد بر نیازهای داخل است، آنها با برندهای خارجی کار می‌کنند و نیاز بخشی از جامعه به برندهای خارجی را برطرف می‌کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!