موضع تاریخی در سازمان ملل متحد علیه امپریالیسم آمریکا/ همبستگی جدید اعضا بر علیه حفظ یک سویه منافع آمریکا و عربستان


موضع تاریخی در سازمان ملل متحد علیه امپریالیسم آمریکا/ همبستگی جدید اعضا بر علیه حفظ یک سویه منافع آمریکا و عربستان

قدرت همبستگی جدید در سازمان ملل متحد و پیوستن کشورهای غارت شده توسط امپریالیسم آمریکا به این سازمان، قوای نیرومندی را تشکیل می دهد که سرمایه داری غربی از بیم به خطر افتادن خود با آن مخالفت خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ طی نمایشی تماشایی از همبستگی و قدرت، نمایندگان پکن و هاوانا، مسکو و تهران، پیونگ یانگ و کاراکاس، دمشق و ماناگوآ و شماری از دیگر دولتها در مقابل شورای امنیت سازمان ملل متحد در کنار هم ایستادند و تصمیم خود مبنی بر حمایت از منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی را اعلام کردند و حق حاکمیت و مصونیت هر کشور عضو حفظ شد.

تمام حاضران و تقریبا 50 هم تراز، کشورهایی هستند که جمعیت ترکیبی آنها بیش از نیمی از مردم جهان را در بردارد و همه آنها بواسطه خونریزی حاصل از شکار دولت های نئولیبرال سرمایه دار قربانی و فقیر شده اند.
هنگامی که جورج آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا، بیانیه جدید خود را خواند و تحریم های اقتصادی غیر قانونی یک جانبه اجباری و تهاجم های منطقه ای را اعلام کرد، روشن شد که قدرت این همبستگی جدید که شامل؛ چین، روسیه، کوبا، جمهوری دموکراتیک خلق کره، سوریه، ایران، فلسطین، نیکاراگوئه، ونزوئلا و .... می شود، قوای نیرومندی را تشکیل می دهد که سرمایه داری غربی از بیم به خطر افتادن خود با آن مخالفت خواهد کرد.
این یک مبارزه طولانی مدت در برابر سلطه غرب در سازمان ملل متحد است. سلطه ای بر پایه پول، پول های عظیمی که آمریکا و دیگر قدرت های سرمایه داری را قادر به رشوه دادن، تهدید و طرق دیگر کنترل مسیر سازمان ملل متحد می سازد، استقلال، بی طرفی و تمامیتی که سازمان ملل متحد برای حفظ حقانیت خود نیاز دارد را تحریف و نابود کرده و صلح و عدالت پایدار جهانی که فرانکلین دلانو روزولت ایجاد کرد را اجرا می کند.
از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی تاکنون، روشن شده است که در سازمان ملل متحد (و تقریبا هر جای دیگر) مذاکرات پولی و در واقع پول، فریاد می زند. به وضوح به نظر می رسد که اکنون هزینه های ترکیبی سازمان ملل متحد بواسطه کشورهایی که به تازگی به آن پیوسته اند، احتمالا از سهم آمریکا در سازمان ملل متحد تجاوز می کند و اگر ماهرانه مدیریت شود، این سازمان جدید متشکل از کشورهای غارت شده قدرت تهدید هزینه های ترکیبی دریغ شده را خواهند داشت.
تهدید به اعتصاب می تواند سازمان ملل متحد را فلج کند، مگر اینکه منافع آنها و نه تنها منافع آمریکا و عربستان سعودی، مورد احترام قرار گرفته و صدای آنها محترم شمرده شود.
مذاکرات پیوسته ای در مورد نیاز به اصلاحات در سازمان ملل متحد وجود دارد. این سازمان جدید که درون سازمان ملل متحد قرار گرفته اصلاحاتی ضروری و در واقع اجتناب ناپذیر است.
منبع: globalresearch
معصومه میرحسینی
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس