گرانفروشی در داروخانه‌ها زیاد نیست


گرانفروشی در داروخانه‌ها زیاد نیست

مدیر نظارت بر دارو، فرآورده‌های بیولوژیک و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی همدان از گرانفروشی تعداد معدودی از داروخانه‌های استان خبرداد.

دکتر مرضیه مساعد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هیچ داروخانه‌ای در استان اقدام به احتکار دارو نکرده است، گفت: نظارت بر داروخانه‌ها مطابق برنامه‌های مستمر و برنامه ریزی شده با تکمیل فرم‌های بازرسی در قالب فرمت‌های وزارتی، با محوریت فعالیت‌های ذاتی مؤسسات دارویی و با توجه به شاخص‌های کمی سازمان غذا و دارو و نیز به طور نامحسوس با تمرکز برگزارش های واصله و نیز برنامه‌های هدفمند تدوینی انجام می‌شود.

وی از اقدام و برخورد قانونی سریع با گرانفروشان دارو خبر داد و افزود: در صورت احراز گرانفروشی موضوع به انضمام گزارش و شکوائیه مربوطه همراه با نظر کارشناسی به مراجع قانونی ارجاع می‌شود تا برابر مقررات و ضوابط حاکم رأی صادر گردد و به خاطی اعلام شود.

مساعد قیمت گذاری بر داروها را وظیفه مؤسسات دارویی ندانست و مطرح کرد: قیمت‌های جدید دارو پس از تصویب شورای‌عالی قیمت گذاری با ترکیب مقرر در قانون به کارخانه‌های تولیدی و شرکت‌های توزیعی ابلاغ می‌گردد که متعاقب صدور فاکتور قانونی از سوی شرکت‌های توزیعی برای داروخانه‌ها و مؤسسات دارویی قابل اجرا است.

وی ادامه داد: در صورت وجود شکوائیه در این خصوص، از شرکت‌های توزیعی استعلامات لازم اخذ و فاکتور مورد نظر صادر شده برای داروخانه گرفته شده و در صورت عدم گرانفروشی به شاکی ابلاغ می‌شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر