افزایش 64 درصدی حجم آب سد کوثر در کهگیلویه وبویراحمد


افزایش 64 درصدی حجم آب سد کوثر در کهگیلویه وبویراحمد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حجم آب سد کوثر 436 میلیون مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 64 درصد افزایش داشته است.

"علی داوودی مهر" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: از ابتدای سال آبی جدید (مهر ماه) تاکنون ۵۰۷ میلیمتر بارندگی در سد کوثر ثبت شده است. در حالی که ایستگاه‌های باران سنجی، آمار بارندگی در ۱۲ ماهه سال گذشته را ۲۱۰ میلیمتر نشان می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حجم آب سد کوثر هم اینک ۴۳۶ میلیون متر مکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد افزایش داشته است.

داوودی مهر عنوان کرد: بارندگی‌های سال آبی جدید در سد کوثر باعث بالا آمدن تراز آب این سد به میزان ۲۲ متر شده است.

وی گفت: بارندگی چند روز اخیر در این منطقه ۶۸ میلیمتر بوده که باعث بالا آمدن تراز آب سد کوثر به میزان یک و نیم متر شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد کوثر در گچساران ذخیره شده است.

داوودی مهر بیان کرد: از ابتدای مهر ماه سالجاری تاکنون ۴۵ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی برای پنج استان جنوبی کشور (فارس، بوشهر، هرمزگان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد)، پنج و نیم میلیون متر مکعب آب کشاورزی، ۲۳ میلیون متر مکعب برای سایر مصارف (زیست محیطی) و یک و نیم میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت رهاسازی شد.

وی افزود: سد مخزنی کوثر از نوع بنتی وزنی است که طول تاج آن ۱۹۰ متر و حجم مخزن آن ۵۸۰ میلیون متر مکعب است که با هدف تأمین آب شرب ۲.۵ میلیون نفر از مردم عزیز کشورمان، تأمین آب کشاورزی ۵۷۰۰ هکتار از اراضی دشت لیشتر و خیرآباد و هم‌چنین صنعت استان احداث شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا