وضعیت ایمنی بازار سنتی قزوین نیازمند توجه و بازنگری


وضعیت ایمنی بازار سنتی قزوین نیازمند توجه و بازنگری

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه بازار سنتی قزوین یک گنجینه ارزشمند فرهنگی و نیز قلب تپنده اقتصاد شهر قزوین به شمار می‌رود، گفت: وضعیت ایمنی بازار سنتی قزوین، نیاز به توجه و بازنگری دارد.

به گزارش ایسنا، قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان طی بازدید از بازار سنتی قزوین و اماکن اطراف آن اظهار کرد: بازار سنتی قزوین با قدمت تاریخی و ارزش هنری بالایی که دارد، یک گنجینه ارزشمند فرهنگی و نیز قلب تپنده اقتصاد شهر قزوین به شمار می‌رود که علاوه بر جلب گردشگر و بازدیدکننده، مرکز فعالیت بخش عظیمی از کسبه و فعالان اقتصادی استان نیز محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل بافت تاریخی و فرسوده این مجموعه، سیم‌کشی‌های برق فرسوده، نگهداری مواد قابل اشتعال، استفاده از وسایل گرمایشی نامناسب و سهل‌انگاری کسبه و مردم هرساله شاهد بروز آتش‌سوزی‌های متعدد و وارد آمدن خسارات زیادی در این مجموعه هستیم.

این مسئول افزود: باوجود اقدام سریع و تلاش مأموران آتش‌نشانی، ازدحام جمعیت و وجود معابر باریک در بازار، مانع بزرگی جهت اطفاء حریق و عملیات امداد و نجات است که به یکی از معضلات بزرگ این مجموعه و نیز دغدغه‌های اداره کل مدیریت بحران تبدیل‌شده و حل این معضل نیازمند تعامل جدی و همکاری بین دستگاه‌ها است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان