کتاب «دستاورد‌های اقتصادی انقلاب اسلامی» روانه بازار نشر شد


کتاب «دستاورد‌های اقتصادی انقلاب اسلامی» روانه بازار نشر شد

گروه ادب ــ کتاب «دستاورد‌های اقتصادی انقلاب اسلامی» از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر و روانه بازار نشر شد.

کتاب «دستاورد‌های اقتصادی انقلاب اسلامی» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ این کتاب در قالب دانستنی‌های انقلاب اسلامی برای جوانان می‌کوشد با مقایسه شرایط اقتصادی کشور قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شناخت عمق و گسترده‌ای از وضعیت اقتصادی ایران در این دو برهه تاریخی به دست دهد.

در این کتاب تلاش شده تا ضمن مروری بر موضوعات مطرح شده در حوزه اقتصاد به تشریح وضعیت نظام اقتصادی در دوره پهلوی و سپس مقایسه وضعیت اهداف ترسیم شده در حوزه اقتصاد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با شرایط و دستاورد‌های اقتصادی در دوره‌های مختلف پس از انقلاب بپردازد.

این مجموعه در هشت فصل تنظیم شده است؛ فصل اول با عنوان «استقلال اقتصادی» به بیان مفاهیم و مبانی استقلال اقتصادی و نظرات امام خمینی(ره) و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در این رابطه اختصاص دارد و فصل دوم درباره اقتصاد مقاومتی، تعریف و ارکان آن است. وضعیت اقتصادی ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در فصل سوم مورد واکاوی قرار گرفته و در فصول چهارم و پنجم، اوضاع اقتصادی ایران طی سال‌های ۵۷ تا ۶۷ بررسی شده است.

فصل ششم مروری بر برنامه‌های توسعه اقتصادی بعد از انقلاب دارد و در فصل هفتم تحریم‌های وضع شده علیه ایران و تأثیر آن بر اقتصاد کشور مورد بررسی قرار گرفته و فصل هشتم و پایانی هم به واکاوی بخش‌های گوناگون اقتصادی در ایران از جمله کشاورزی، دامی، صنعت و معدن و... پرداخته است.

کتاب «دستاورد‌های اقتصادی انقلاب اسلامی» به تألیف ساره جمالی‌زواره با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه در ۲۴۳ صفحه به قیمت ۱۶ هزار تومان به همت مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا