به نظر می‌رسد پالرمو تصویب نشود


به نظر می‌رسد پالرمو تصویب نشود

یک نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شواهد نشان می‌دهد پالرمو تصویب نمی‌شود.

آرمان- به گزارش آرمان به نقل از ایلنا، عبدالکریم حسین‌زاده درباره مسکوت ماندن لایحه پالرمو در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام و موکول شدن آن به جلسه آینده مجمع، گفت: بزرگترین درد ما در حال حاضر این است که همه جریانات سیاسی به جای آن‌که به مسائل، موضوعات و به اصطلاح همه پروژه‌های در دست اجرا نگاه تخصصی داشته باشند، سعی می‌کنند با دید سیاسی به مسائل نگاه کنند.

نماینده مردم نقده و اشنویه تصریح کرد: این نگاه گاهی اوقات تاجایی پیش می‌رود که گفت‌وگوی ما را به سمت تقابل می‌برد.

وی با اشاره به اینکه بحث درخصوص لوایح چهارگانه و مطرح شده از گذشته تا به امروز بوده است، بیان کرد: پارلرمو، FATF ،CFT و موارد متعدد دیگری در زمان آقای جلیلی مطرح بوده شد و اتفاقا در مجلس‌های هشتم و نهم مورد بررسی قرار گرفت.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در دولت‌های نهم و دهم مذاکرات اصلی درباره این لوایح صورت گرفت و قاعدتا هم با آن‌ها موافقت شد.

وی ادامه داد: در آن روزها این جو سیاسی و جناحی امروز مبنی بر این‌که اگر هرکسی با این لوایح موافقت کند به کشور خیانت کرده است، به وجود نیامد.

نایب رئیس فراکسیون امید یادآور شد: تازمانی که ما از این فاز گذر نکنیم و در وادی کاملا تخصصی قرار نگیریم، مشکلات برطرف نخواهد شد.

وی تاکید کرد: اعتقاد دارم در این زمینه باید افرادی که در حقوق بین‌الملل، اقتصاد و اقتصاد سیاسی تحصیل کرده‌اند سخن بگویند زیرا بهتر می‌توانند موضوعات را تبیین و شفاف‌سازی کنند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که ما از این مرحله گذر نکنیم تمامی مراحلی که در حال پیشروی است، اسباب بی‌اعتمادی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط و جو بی‌اعتمادی حتی اگر کسانی که مخالف متقنی هم هستند نمی‌توانند صدای‌شان را خوب به مردم برسانند، گفت: به دلیل آن که فضای مونولوگ جایگزین فضای دیالوگ بین جریان‌ها شده مختصصان امر نمی‌توانند بیایند و صحبت کنند.

حسین‌زاده افزود: معتقدم این کار هم مانند تمامی اتفاقاتی که در کشور پیش می‌رود، اثرات خودش را حتی در نوع تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌زدگی‌ها خواهد داشت و تصمیم درستی در این زمینه گرفته نخواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه پیش‌بینی شما درخصوص تصویب پالرمو چیست، بیان کرد: به نظر من تصویب نمی‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت