افت 958 واحدی شاخص کل بورس/بازار سهام همچنان کم حجم و بی‌رمق


افت 958 واحدی شاخص کل بورس/بازار سهام همچنان کم حجم و بی‌رمق

نماگرهای منتخب بورسی امروز قرمزپوش به کار خود پایان دادند و این در حالی بود که کمبود نقدینگی و تاثیر اخبار سیاسی و تحلیل‌های مختلف از تاثیر ریسک‌های سیستماتیک در بازار همچنان به معاملات کم حجم در نمادهای...

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 28 بهمن ماه 97 با کاهش 958 واحدی به رقم 156 هزار و 155 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 232 واحدی عدد 29 هزار و 460 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 1238 واحدی به رقم 172 هزار و 617 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 743واحدی به رقم 115 هزار و 975 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 1732واحدی عدد 306 هزار و 561 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 11 واحدی بر روی رقم یک هزار و 937 واحد نشست.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با 55 واحد و نفت بهران با 36 واحد و پالایش نفت تبریز با 32 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با 98 واحد، گروه مپنا با 69 واحد و بانک ملت با 66 واحد کاهش ، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 338 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 89 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 110 هزار و 491 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، حق تقدم خرید سهام تکادو، داروسازی جابربن‌حیان، قند لرستان، آذریت، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، سرمایه‌گذاری اعتلای البرز، قاسم ایران، ایران ارقام، بانک سینا، بورس انرژی ایران از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری دانایان پارس، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، فراورد‌ه‌های نسوز ایران، فروشگاه رفاه،‌کشت و صنعت دشت خرمدره، فارسیت دورود، توسعه اقتصادی آرین و سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا متوقف شدند؛ امروز همچنین نماد معاملاتی کاشی و سرامیک حافظ به دلیل نوسان 20 درصدی قیمت برای 60 دقیقه با سفارش‌گیری مجدد روبرو بود.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 56 میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش بیش از 48 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامدار عمده مواجه بود؛ در سرمایه‌گذاری غدیر نیز 15 میلیون سهم به ارزش 2.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی انتقال یافت؛ در فراورده‌های نسوز آذر نیز بیش از 12.5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان با معاملات انتقالی همراه شد؛ در فروسیلیس ایران اما کمتر از 14.5 میلیون سهم به ارزش 10.5 میلیارد تومان کد به کد شد همین وضعیت در پتروشیمی فجر با کمتر از 4.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان ادامه یافت و درنهایت بیش از 2.5 میلیون سهم پرداخت الکترونیک سامان کیش به ارز 4.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی عمده تجمیع شد.

براساس این گزارش، امروز بازار سهام، با تداوم فقر نقدینگی در گردش شاهد معاملاتی کم حجم و کم تعداد در تک سهم‌ها و نمادهای کوچک فرابورسی در بازار پایه بود. از سویی دیگر تاثیر اخبار سیاسی و تحلیل‌های مختلف از تاثیر ریسک‌های سیستماتیک باعث شد تا بازار امروز علی‌رغم کم تعداد بودن فروشندگان سهام اما با نماگرهایی قرمزپوش مواجه باشد، بازاری که اوراق بدهی در آن این روزها خودنمایی می‌کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتقاد نماینده کنگره آمریکا از حمایت بی، چون و چرای واشنگتن از رژیم صهیونیستی