برنامه های عجیب وزارت کشور عربستان برای کنترل زنان!


برنامه های عجیب وزارت کشور عربستان برای کنترل زنان!

شفقنا- وزارت کشور عربستان آنچه آن را «طرحی مغرضانه» برای ایجاد تردید در اهداف اپلیکیشن «ابشر» خواند، محکوم و مخالفت خود را با سیاسی‌ کردن نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مورد استفاده مردم این کشور اعلام کرد.  یک منبع مسؤل در وزارت کشور عربستان در پاسخ به اتهاماتی که علیه استفاده کنترلی از برنامه “أبشر” در این کشور مطرح شده‌اند، طی بیانیه‌ای […]

برنامه های عجیب وزارت کشور عربستان برای کنترل زنان!

شفقنا- وزارت کشور عربستان آنچه آن را «طرحی مغرضانه» برای ایجاد تردید در اهداف اپلیکیشن «ابشر» خواند، محکوم و مخالفت خود را با سیاسی‌ کردن نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مورد استفاده مردم این کشور اعلام کرد.

یک منبع مسؤل در وزارت کشور عربستان در پاسخ به اتهاماتی که علیه استفاده کنترلی از برنامه “أبشر” در این کشور مطرح شده‌اند، طی بیانیه‌ای اظهار کرد: هدف از این اتهامات توقف بیش از ۱۶۰ کاربرد مختلف این برنامه از سوی گروه‌های مختلف جامعه عربستان از جمله زنان، سالخوردگان و افراد کم‌توان است که از این برنامه برای انجام کارهای خود در هر زمان و مکانی استفاده می‌کنند.

این مسؤول عربستانی در ادامه به مخالفت قاطع وزارت کشور با تلاش‌ها برای سیاسی کردن استفاده از این برنامه‌ها که از حقوق مشروع کاربران آنهاست، اشاره و تاکید کرد، وزارت کشور بر حمایت از منافع کاربران از خدمات این برنامه در برابر تمامی تهدیدات مُصِر است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت، فشار شدیدی بر دو شرکت اپل و گوگل برای حذف این برنامه وجود دارد که به مردان عربستانی اجازه کنترل رفت‌وآمدهای زنان تحت سرپرستی‌شان را می‌دهد.

ران وایدن، سناتور آمریکایی با انتقاد از این برنامه که وزارت کشور عربستان در اختیار کاربران گوشی‌های هوشمند قرار داده، گفت: ریاض به مردان عربستانی حق کنترل زنان را جهت ممانعت آنها از سفر و محدود کردن آزادی‌هایشان را داده است.

وایدن نامه‌ای را به مدیران اجرایی دو شرکت اپل و گوگل ارسال کرده و از آنها خواست مانع از بارگیری این برنامه شوند.

اظهارات دختران سعودی که موفق به فرار از این کشور می‌شوند دال بر آن است که مردان سعودی تمایل به استفاده از نقش تکنولوژی برای کنترل زنان‌شان دارند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، دیده بان حقوق بشر از این برنامه و استفاده از چنین اپلیکیشن‌هایی انتقاد کرد و افزوده است، زنان سعودی حتی امکان خارج شدن از فرودگاه را بدون دستیابی به اجازه ندارند. در صورتیکه مردان‌شان برنامه مذکور را فعال کنند پیامی به تلفن‌شان می‌آید که آنها را از خروج زنان از فرودگاه مطلع می‌سازد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد