حدادی قربانی تسویه‌حساب شخصی؟!


حدادی قربانی تسویه‌حساب شخصی؟!

ماجرای درگیری کادر فنی تیم ملی با ستاره‌های بسکتبال ایران هرچند که خیلی «دوغکی» آغاز شد اما به نظر می‌رسد که کار به تسویه‌حساب شخصی رسیده؛ آن هم با خط کشیدن روی نام ابرستاره‌‌هایی که بسکتبال کشورمان تا همیشه به آن‌ها مدیون خواهد ماند. موضوع از یک گله‌گذاری ساده استارت خورد؛

آن هم وقتی که برخی ملی‌پوشان از نبود امکانات جزیی مثل نبود دوغ یا ماست در هنگام سرو غذا در اردوی تیم ملی، نبود سلفون برای این‌که بازیکنان دور پای خود بپیچند و سفر ملی‌پوشان با اتوبوس شهری در ژاپن به جای تهیه اتوبوس اختصاصی برای بازیکنان، گله کردند تا با پاسخ تند و دور از انتظار مدیر تیم‌های ملی مواجه شوند. در حالی که پست اداری مسعود قاسمی در فدراسیون بسکتبال ایجاب می‌کرد او به عنوان مدیر تیم‌های ملی درصدد رفع مشکلات و دور کردن بازیکنان از حاشیه‌ها باشد، خودش یک پای جنجالی حاشیه‌سازی شد تا با مصاحبه عجیبش با ورزش سه حرف‌هایی بزند که شایسته هیچ‌کس نبود. او با یادآوری این‌که برخی بازیکنان یادشان رفته در خوابگاه فدراسیون با کمترین امکانات می‌ماندند،

از امکاناتی که فدراسیون رامین طباطبایی در اختیار آن‌ها گذاشته اسم برد تا بگوید همان بازیکنان حالا در هتل المپیک می‌خوابند و روزی ۳۰۰ هزار تومان هزینه غذا و خدماتشان است! البته قاسمی به همین مقدار بسنده نکرد و در جبران گله بازیکنان از تردد با اتوبوس شهری در ژاپن، از کبابی حرف زد که فدراسیون مهمان‌شان کرده و کیفیت غذا گویا به قدری بالا بوده که هیچ کدام از ملی‌پوشان بسکتبال تا پیش از آن چنین کبابی نخورده بودند!

او حتی ۲ بار شام خوردن ملی‌پوشان در یک شب را هم از قلم نینداخت تا پای ساندویچ مک‌دونالدی که بازیکنان در سفرهای تیم ملی خورده بودند هم به میان بیاید. این صحبت‌ها اما به قدری ناخوشایند بود که حامد حدادی، ستاره تیم ملی نسبت به آن واکنش نشان داد تا بگوید: «مگر ما گدا هستیم؟ می‌خواهید من در اردوهای بعدی به تمام بازیکنان شام بدهم؟

ما وظیفه‌مان بازی برای پرچم ایران است و شما هم باید به وظیفه‌تان عمل کنید نه این‌که چون لبنیات گران شده، ماست و دوغ را از غذا حذف کنید. مگر بردن بازیکنان به رستوران مک‌دونالد کار بزرگی بوده؟ اتفاقا خیلی غذای بدی است و کسی دوست ندارد.» این صحبت‌ها در حالی رسانه‌ای شد که شنیده می‌شد حدادی و بسیاری از بازیکنان خواستار این بودند که قاسمی یا رسما عذرخواهی کند و یا استعفا دهد.

حتی شنیده‌ شد برخی ملی‌پوشان از جمله حدادی تاکید کرده‌اند تا زمانی که قاسمی به صورت رسمی از ملی‌پوشان عذرخواهی نکرده، به اردوی تیم ملی نخواهند آمد. در این گیر و دار از لیست ۲۰ نفره تیم ملی برای برای حضور در رقابت‌های پنجره پنجم جام‌جهانی ۲۰۱۹ چین رونمایی شد و برخلاف انتظار نام حامد و صمد نیکخواه‌بهرامی در حالی در لیست انتخابی مهران شاهین‌طبع قرار گرفت که در کمال تعجب روی نام ارسلان کاظمی خط کشیده شده بود. نکته جالب این‌که صمد نیکخواه از روز اول هم گفته بود باید به آمریکا(محل فعلی زندگی‌اش‌) برگردد. هرچند که او در چند جلسه از اردوهای تمرینی تیم ملی برای پنجره پنجم شرکت کرد اما دیروز به صورت رسمی انصرافش از حضور در تیم ملی را اعلام کرد.

ماجرای دعوت از حامد برای حضور در اردوی تیم ملی اما به نظر می‌رسد بدون برنامه‌ نبود. در حالی که تصور می‌شد حامد به خاطر واکنش تندش به مدیر تیم‌های ملی به اردو دعوت نشود اما مهران شاهین‌طبع از چند واژه کلیدی و حساسیت‌زا برای دعوت او به تیم ملی استفاده کرد تا بگوید منافع ملی و خواست مردم علت اصلی این دعوت بود. طبیعی بود که با مطرح شدن این حرف‌ها حامد هم تصمیم بگیرد در جریان بازی تدارکاتی دوم ایران- اردن به سالن آزادی برود و عنوان کند به خاطر مردم در اردوهای تیم ملی شرکت خواهد کرد.

غافل از این‌که بازی کادر فنی وارد فاز جدیدی شده. چراکه چراغ سبز حدادی به کادر فنی این بار اما با دست رد سرمربی تیم ملی مواجه شد و مهران شاهین‌طبع با بازگشت حدادی موافقت نکرد تا مسعود قاسمی که از سوی حدادی و بیشتر بازیکنان موظف به عذرخواهی شده بود، در واکنش به تصمیم شاهین‌طبع به ایسنا بگوید: «تصمیم سرمربی همین است و حدادی در این ۲ بازی با تیم ملی نخواهد بود.»

پشت پرده این ماجرا اما حرف‌وحدیث‌هایی است که هنوز از سوی هیچ منبع رسمی مورد تایید قرار نگرفته با این حال شنیده می‌شود درست بعد از مصاحبه حدادی در خصوص اعلام تصمیمش برای برگشت به تیم ملی آن هم در شرایطی که برخی به او گوشزد کرده بودند اگر به اردو نیاید کارش مصداق وطن‌فروشی است، برخی مسئولان با او تماس می‌گیرند و پیش از رسانه‌ای شدن موضوع به حامد خبر می‌دهند که در تیم ملی کسی او را نمی‌خواهد.

همه این‌ها در حالی است که شنیده می‌شود حدادی با یک تیم باشگاهی در لبنان قرارداد بسته و به زودی برای حضور در این تیم، راهی لبنان خواهد شد. فارغ از اختلافات ایجادشده بین کادر فنی با برخی ملی‌پوشان به‌خصوص حامد حدادی به نظر نمی‌رسد بازی کردن با شخصیت هر فردی اعم از ملی‌پوش، مربی یا مسئول، رفتاری انسانی و در حیطه اخلاق باشد.

مضاف بر این‌که جایگاه تیم ملی و منافع ملی یک کشور بسیار فراتر از آن است که عرصه‌ای برای تسویه‌حساب‌های شخصی باشد. به‌خصوص آن‌که تیم ملی بسکتبال ایران در آستانه بازی‌های حساسی مقابل ژاپن و استرالیا قرار دارد و برای صعود به جام‌جهانی تنها یک برد فاصله دارد. شاید هم آقایان فکر می‌کنند بدون ستاره‌ها هم بسکتبال ایران قابلیت برد مقابل ژاپن را دارد و تنها به صعود خشک و خالی به جام‌جهانی قانع هستند.

khorasa​nnews.‎​com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید