آموزش بافت سبد با کاموا تریکو


آموزش بافت سبد با کاموا تریکو

 سلام دوستان هنرمندم به آموزش بافت سبد با کاموا ی تریکو خوش آمدید.  آماده اید برای این آموزش جذاب؟ یکی از پرکاربرد ترین طرح هایی که با کاموا تریکو بافته میشن ، سبدهای تریکو هستن . سبدهای با سایزهای متفاوت و کاربردهای متفاوت مثل سبد لباس ، سبد قرار دادن وسایل خیاطی یا نگه داری کاموا، جای مداد و خودکار و…همچنین این سبدها به شکل های مختلفی بافته...

سلام دوستان هنرمندمآموزش بافت سبد با کاموا تریکو

به آموزش بافت سبد با کاموا ی تریکو خوش آمدید. آماده اید برای این آموزش جذاب؟

یکی از پرکاربرد ترین طرح هایی که با کاموا تریکو بافته میشن ، سبدهای تریکو هستن . سبدهای با سایزهای متفاوت و کاربردهای متفاوت مثل سبد لباس ، سبد قرار دادن وسایل خیاطی یا نگه داری کاموا، جای مداد و خودکار و…همچنین این سبدها به شکل های مختلفی بافته میشه که شکل مربعی ( مکعب مربعی و مکعب مستطیلی ) و دایره ای ( استوانه ای ) مرسوم تر هست و ما اینجا آموزش یک سبد با قاعده دایره رو برای شما دوستان هنرمند آماده کردیم.

لوازم مورد نیاز :

کاموا تریکو

میله قلاب بافی

.

برای خرید مواد و ابزار این آموزش روی تصویر زیر کلیک کنید.

آموزش بافت سبد با کاموا تریکو آموزش بافت سبد با کاموا تریکو آموزش بافت سبد با کاموا تریکو

.

گام اول :

همونطور که در جلسه آموزش بافت پادری با کاموا تریکو گفتیم شروع فرم های گرد در قلاب بافی به دو روش انجام میشه یکی بافت حلقه جادویی و یکی بافت حلقه با زنجیر.

در این آموزش ما از حلقه ی جادویی برای شروع کارمون استفاده میکنیم. و ۶ عدد زنجیر میزنیم و درانتها زنجیر اول رو به آخری طبق فیلم وصل می کنیم و یک زنجیر بیرون میکشیم.

.

.

گام دوم :

حالا نوبت بافتن ردیف دوم هست.همونطور که درفیلم آموزشی اشاره میشه بافت های ما باید بین دو زنجیر باشه و در هر درز دوبار پایه میزنیم . در واقع ما ۶ سوراخ داریم که اگر درهر سوراخ ۲ پایه بزنیم در مجموع باید ۱۲ عدد پایه زده باشیم.

نکته : علت اینکار این هست که دایره از مرکز به اطراف گسترش پیدامیکنه به همین دلیل ما از هر درزی دوپایه میزنیم.

بعد از پایان این دور زنجیر اول رو به زنجیر آخر وصل میکنیم و یک زنجیر بیرون میکشیم.

.

.

گام سوم :

گام سوم در واقع بافت ردیف سوم هست . ما دراین ردیف ۱۲ تا درز داریم که از پایه زدن در ردیف دوم ایجاد شده.

برای بافت این ردیف از اولین سوراخ یا درز بین دوپایه ۲ بار پایه میزنیم و از سوراخ دوم یکی و به این ترتیب در مورد سوراخ های دیگه هم عمل میکنیم در واقع یکی درمیان دوپایه و یک پایه میزنیم .

۱-۲-۱-۲-۱-۲-۱-۲-۱-۲-۱-۲

درپایان ردیف هم مثل ردیف های قبل پایه اول رو به پایه آخر وصل میکنیم و یک زنجیر بیرون میکشیم.

.

.

گام چهارم :

میتونید حدس بزنید که در این ردیف چند سوراخ داریم ؟؟؟

بله ما دراین ردیف ۱۸ سوراخ یا درز داریم که باید روی این درزها پایه بزنیم اما به چه شکلی ؟

در درز اول و دوم یک پایه و درز سوم ۲ پایه میزنیم و این ترتیب رو تا پایان این ردیف ادامه میدیم.

۲-۱-۱-۲-۱-۱-۲-۱-۱-۲-۱-۱-۲-۱-۱-۲-۱-۱

پایان کار رو هم مثل ردیف های قبل می بندیم و برای شروع ردیف بعدی زنجیر میزنیم.

.

.

گام پنجم :

مطمئن هستم که تا اینجا روند کار رو یاد گرفتید و میدونید که ما الان در دریف پنجم ۲۴ سوراخ یا درز داریم.

روش پایه زدن ردیف پنجم به این صورت هست که در درز اول دو پایه ، درز دوم یه پایه ، درز سوم یه پایه و درز چهارم یه پایه میزنیم و این کار رو تا پایان ردیف پنجم انجام میدیم .

۱-۱-۱-۱-۲-۱-۱-۱-۲-۱-۱-۱-۲-۱-۱-۱-۲-۱-۱-۱-۲-۱-۱-۱-۲

با انجام الگوی بالا در ردیف ششم ما ۳۰ سوراخ خواهیم داشت. و الگوی بافت ردیف ششم به این شکل هست که سه سوراخ اول دوم و سوم رو یک پایه میزنیم و سوراخ چهارم رو ۲ پایه بعد چهار سوراخ بعدی یعنی پنجم ، ششم ، هفتم ، هشتم رو یک پایه میزنیم و سوراخ نهم رو دو پایه و طبق ترتیب زیر عمل میکنیم.( در الگوی بافت دقت کنید )

۱-۲-۱-۱-۱-۱-۲-۱-۱-۱-۱-۲-۱-۱-۱-۱-۲-۱-۱-۱-۱-۲-۱-۱-۱-۱-۲-۱-۱-۱

.

.

گام ششم :

بعد از بافت ردیف ششم بافت کف سبدتریکو ما به پایان میرسه و حالا نوبت بافت دیوارسبد ماست.

به این منظور برخلاف بافت کف که از زیر زنجیرهاپایه میزدیم از درون هر زنجیر پایه میزنیم و درون هر زنجیر تنها یک پایه میزنیم.

وقتی به انتهای ردیف رسیدیم پایه آخر رو از زیر زنجیر اول زنجیر میزنیم و یک زنجیر بیرون میکشیم.

کارو برعکس میکنیم به طوری که قسمت پشت سبد تریکو ما درون سبدتریکو قرار بگیره.

.

.

گام هفتم :

گام هفتم رو تماما اختصاص میدیم به بافت بدنه سبد تریکو مون.

برای بافت بدنه ازپایه زدن استفاده میکنیم به این صورت که اولین پایه از ردیف پایین و زیر شکل ۷ مانند زده میشه و دومی از بالا و بین دو ۷ زده میشه. برای زدن پایه بعدی مجددا از ردیف پایین اما با رد کردن یک سوراخ پایه میزینم و پایه بعدی رو از بالای همون سوراخ وبین دو ۷ میزنیم و مجددا یه سوراخ فاصله میندازیم و به این الگو ادامه میدیم تا به پایان ردیف اول برسیم.

در ردیف دوم درزها کاملا مشخص هستن پایه اول رو از درز ردیف بالایی و پایه دوم رو از درز ردیف پایینی میزنیم بدون رد کردن درزها، یعنی همه ی درزها رو پایه میزنیم.

درواقع تنه ی سبد تریکو ما متشکل از بافت هایی به شکل ۷ های کوتاه و بلند است . ردیف ۳ و۴ و ۵ رو هم به همین ترتیب می بافیم اگه تمایل دارید بدنه سبد شما بلند تربشه میتونید ۱ یا دو ردیف دیگه هم ببافید.

.

.

گام هشتم :

در این مرحله که مرحله پایانی ماست باید لبه ی سبد تریکو رو ببافیم . بافتن دهانه سبد تریکو ، خیلی مهمه چون بدون بافتن دهانه که معمولا بافتی هست که دهانه سبد رو جمع میکنه سبد تریکو ما فرم جالبی پیدا نمیکنه.

برای بافت دهانه سبد تریکو از زنجیر زدن استفاده میکنیم ودر آخر بافت رو کور میکنیم.

.

.

سبد تریکوی زیبای ما آماده شده می تونیم داخل این سبد زیبا شکلات های رنگی رنگی یا کلی آجیل و خشکبار بریزیم و یا اختصاصش بدیم به لوازم آرایشمون .به هر حال امیدوارم شماهم مثل من از این آموزش لذت برده باشید. و براتون مفید بوده باشه.
اگه تمایل دارید آموزش انواع دیگری از بافت هایی که میشه با کاموای تریکو بافت رو یاد بگیرید با ما همراه باشید تا آموزش های جذاب بعدی مون.

همچنین میتونید در کلاس آموزشی فوق العاده ی بافت سبد تریکو در سایت هنری شرکت کنید و کار با کاموا ی تریکو رو به صورت کامل و جامع یاد بگیرید. آموزش بافت سبد با کاموا تریکو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بافتنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طالع بینی سال اژدها / خصوصیات متولدین سال اژدها + فیلم