چگونه مشکل ارسال نشدن و نیامدن کد امنیتی فعال سازی واتس اپ را رفع کنیم؟


یکی از روش های اعتبارسنجی و تایید هویت در برنامه های مختلف، ارسال کد فعال سازی به شماره همراه است. در واتس اپ (WhatsApp) هم برای ساخت اکانت (حساب کاربری) و ورود مجدد و.. نیاز به وارد کردن کد تایید شش رقمی دارید که از طریق پیامک برای شما ارسال می شود. اما اگر این کد دریافت نشود، چه باید کرد؟ امروز علت ارسال نشدن و روش حل مشکل نیامدن کد امنیتی فعال...

یکی از روش های اعتبارسنجی و تایید هویت در برنامه های مختلف، ارسال کد فعال سازی به شماره همراه است. در واتس اپ (WhatsApp) هم برای ساخت اکانت (حساب کاربری) و ورود مجدد و.. نیاز به وارد کردن کد تایید شش رقمی دارید که از طریق پیامک برای شما ارسال می شود. اما اگر این کد دریافت نشود، چه باید کرد؟ امروز علت ارسال نشدن و روش حل مشکل نیامدن کد امنیتی فعال سازی واتس اپ را بررسی و مرور خواهیم کرد.

رفع مشکل عدم دریافت کد فعال سازی تایید واتس اپ

زمانی که شما قصد لاگین شدن و ساخت اکانت دارید، واتس اپ برای شما یک کد امنیتی را اس ام اس می کند. اگر این پیامک به دست شما نمی رسد، نمی توانید از این برنامه استفاده کنید. در ادامه مطلب علت نفرستادن کد شش رقمی واتس اپ و روش رفع این مشکل را مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چرا پیامک کد فعال سازی واتساپ نمیاد؟ دلایل عدم دریافت کل فعالسازی واتس اپ

دلیل نیامدن و ارسال نشدن کد واتس اپ و یا اینکه شما کد را دریافت نمی کنید، ممکن است وجود اشتباه در شماره تلفن، کد کشور و.. باشد. ممکن است به طور سهوی یک عدد را اشتباه بزنید و این کد برای شخص دیگری ارسال شود. اینترنت ضعیف هم می تواند عامل این مشکل باشد. همچنین اگر با شماره شما در تلفن همراه دیگری واتس اپ نصب و اجرا شده باشد، دچار مشکل می شوید زیرا واتس اپ روی یک دستگاه اجرا می شود و همین موضوع باعث علت نفرستادن کد شش رقمی واتس اپ خواهد شد.

چگونه مشکل ارسال نشدن و نیامدن کد امنیتی فعال سازی واتس اپ را رفع کنیم؟

شرایط لازم برای دریافت SMS کد فعالسازی واتس اپ

برای دریافت کد فعالسازی واتس اپ باید شرایطی را داشته باشید و آن ها را رعایت کنید تا بتوانید کد را دریافت کنید. این شرایط به شکل زیر می باشند:

شما نمی توانید شماره ای را که به شما تعلق ندارد تایید کنید. باید روی شماره شما امکان دریافت پیامک و یا تماس آن هم از نوع بین الملل وجود داشته و خط شما مسدود نباشد. هیچ برنامه ای که مانع دریافت اس ام اس یا انجام تماس تلفنی باشد را روی گوشی خود نداشته باشید یا آن ها را غیر فعال کنید. باید اینترنت با سیگنال مناسب (داده سیم کارت یا وای فای) داشته باشید. اگر در حالت رومینگ بوده و یا اینترنت ضعیفی داشته باشید، ممکن است نتوانید کد را دریافت کنید.

چگونه مشکل ارسال نشدن و نیامدن کد امنیتی فعال سازی واتس اپ را رفع کنیم؟

روش وارد شدن به واتس اپ و دریافت کد فعالسازی

برای این که مراحل را به درستی انجام دهید، یک بار فرآیند را تا قبل عدم دریافت کد واتس اپ مرور می کنیم. ابتدا پس از نصب و باز کردن برنامه، در صفحه که از شما خواسته می شود، شماره تلفن خود را وارد کنید. در این صفحه باید از لیست کشور خود را انتخاب کنید تا کد کشور به صورت خودکار وارد شود. سپس بدون وارد کردن صفر اول شماره، شماره خود را بزنید. روی آیکن فلش Next یا بعدی تاچ کنید.

چگونه مشکل ارسال نشدن و نیامدن کد امنیتی فعال سازی واتس اپ را رفع کنیم؟

حال باید کد را دریافت کنید و آن را در برنامه وارد کنید. در غیر این صورت راه حل ها را برای رفع مشکل عدم دریافت کد فعال سازی واتس اپ در اندروید و.. دنبال کنید.

چرا کد واتساپ برام نمیاد؟ چک کردن اطلاعات برای رفع مشکل عدم دریافت کد فعالسازی واتس اپ

باید توجه داشته باشید که ممکن است یک مشکل کوچک وجود داشته باشد که باعث عدم دریافت پیامک کد فعال سازی واتس اپ شود. برای چک کردن باید به موارد زیر توجه کنید. همچنین توجه داشته باشید که واتس اپ را حتما از اپ استور های معتبر دانلود و نصب کرده باشید و از آخرین نسخه این برنامه استفاده شود.

چگونه مشکل ارسال نشدن و نیامدن کد امنیتی فعال سازی واتس اپ را رفع کنیم؟

باید توجه کنید که کد بین المللی کشور را درست وارد کرده باشید. کد ایران ۰۰۹۸ (+۹۸) است و در صورت انتخاب اشتباه کد و کشور، پیامکی به دست شما نمی رسد. همچنین درست بودن شماره را هم بررسی کنید. بعد کد بین الملل و قبل از وارد کردن شماره، نیازی به وارد کردن صفر نیست و آن را پاک کنید و شماره باید به صورت ۹۱۲۱۲۱۳۱۴۵ وارد شود. از دسترسی تلفن به اینترنت مطمئن شوید. می توانید آن را با باز کردن یک سایت در مرورگر تست کنید. تلفن شما نباید در حالت رومینگ (Roaming) باشد. آیفون شما جیلبریک (Jailbreak) نباشد.

نحوه رفع مشکل عدم دانلود کد فعالسازی واتس اپ

ابتدا با توجه به شرایط ذکر شده و چک کردن مواردی که گفته شده است، مراحل زیر را برای گرفتن کد واتس اپ انجام دهید.

اگر اینترنت شما ضعیف است، باید کمی صبر کنید و مجدد بعد از چند دقیقه (به طور مثال ۱۰ دقیقه) دوباره تلاش کنید. در صورت امکان و کمبود آنتن، سیگنال را تقویت کرده و یا مکان خود را عوض کنید. برای اطمینان می توانید یک پیامک تست به همان شماره ای که در واتس اپ وارد کرده اید، بفرستید تا از سلامت شماره و خط مطمئن شوید. اگر باز هم نشد و زمان نشان داده شده برای دریافت کد در برنامه تمام شود، گزینه درخواست تماس در صفحه فعال می شود. با تاچ روی این دکمه، با شما تماس گرفته می شود و صدای اتوماتیک، یک کد ۶ رقمی را می گویید تا در برنامه وارد کنید.

چگونه مشکل ارسال نشدن و نیامدن کد امنیتی فعال سازی واتس اپ را رفع کنیم؟

توجه داشته باشید که کد را به صورت تصادفی و رندوم وارد نکنید. این کار می تواند مرحله تایید شماره را برای مدت زمانی قفل کند.

سایر روش های رفع مشکل دریافت پیامک فعالسازی واتس اپ

گوشی خود را خاموش کنید و پس از گذشت ۳۰ ثانیه مجدد روشن و تست کنید. سپس در صورت ادامه مشکل، واتس اپ را حذف کرده و آخرین نسخه را مجدد از اپ استور دانلود و نصب کنید. اگر مشکل همچنان باقی بود، در نهایت باید به پشتیبانی واتس اپ ایمیل بزنید. برای این کار می توانید در بخش پشتیبانی سایت واتس اپ، درخواست خود را ایمیل کنید. به دلایل امنیتی کد برای شما ایمیل نمی شود و امکان نصب واتساپ بدون کد هم وجود ندارد ولی تیم واتس اپ برای رفع مشکل به شما کمک می کنند. در این ایمیل باید اقداماتی که برای رفع مشکل انجام داده اید را هم ذکر کنید.

در پایان برای آشنایی بیشتر با روش های ذکر شده و بررسی ویدیویی حل مشکل عدم دریافت کد فعالسازی در واتس، ویدیو زیر که مراحل را نشان می دهد را ببینید.

منبع

شاید دیگر مطالب روژانرا هم دوست داشته باشید

چگونه مشکل ارسال نشدن و نیامدن کد امنیتی فعال سازی واتس اپ را رفع کنیم؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فضای مجازی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام