5238 وام قرض‌الحسنه به نیازمندان چهارمحال و بختیاری اعطا شد


5238 وام قرض‌الحسنه به نیازمندان چهارمحال و بختیاری اعطا شد

شهرکرد- ایرنا- قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: 227 میلیارد ریال تسهیلات به 5 هزار و 238 نیازمند استان در سالجاری اعطا شد.

نجفعلی حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اشتغالزایی و توانمندسازی مددجویان از رویکردهای این نهاد است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 50 میلیارد ریال وام اشتغالز‌ایی و خودکفایی به مددجویان ارائه شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا بیش از 80 میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی به 2 هزار و 936 نیازمند اعطا شده است.
حیدری با بیان اینکه تامین مسکن مقاوم و ایمن از سیاست‌های این نهاد برای مددجویان است، تصریح کرد: 93 مددجوی ساکن روستاهای استان 7 میلیون ریال وام دریافت کرده‌اند.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری همچنین از تخصیص 6 میلیارد ریال اعتبار به مناطق محروم استان خبر داد و گفت: این اعتبار به 5 روستای محروم بخش بازفت شهرستان کوهرنگ اختصاص یافته است.
حیدری با بیان اینکه خانواده‌های نیازمند ساکن این روستاها 200 بسته بهداشتی و 200 سبد غذایی دریافت کرده‌اند، افزود: کالاهای پیش‌بینی شده در سبد غذایی شامل نیازهای اولیه غذایی از جمله برنج، روغن، قند و چای است.
وی به اختصاص یک میلیارد ریال برای تعمیر سرویس‌های بهداشتی 80 واحد مسکونی این روستاها اشاره و مطرح کرد: طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی سبب ارتقای کیفی این واحدهادر روستاهاشده است.
به گزارش ایرنا، 6 درصد جمعیت و 11 درصد از مجموع خانوارهای چهارمحال و بختیاری زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.
7363/2097

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی