خواب مسکن تا اردیبهشت 98


خواب مسکن تا اردیبهشت 98

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاورین املاک همدان با بیان اینکه بازار مسکن در رکود به سر می برد، گفت: در 3 ماهه آذر، دی و بهمن شاهد کاهش 27 درصدی حجم معاملات بوده ایم.

‌شهرام رحیم بخش در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۱ هزار و۳۰۰ معامله مسکن در همدان انجام شده که ۴۱۵۰ مورد آن مربوط به اجاره بوده است.

وی با بیان اینکه نگرانی ما این است که مسکن همانند سال ۹۰ و۹۱ وارد رکود عمیق شود، تصریح کرد: تعداد معاملات خرید و فروش مسکن نسبت به مدت مشابه ۱۷ درصد افزایش داشته است، همچنین تعداد معاملات اجاره ۷ درصد افزایش دارد اما در ماه‌های آذر، دی و بهمن شاهد کاهش ۳۵ درصدی حجم معاملات اجاره هستیم.

رحیم بخش بیان کرد: شاخص‌های تأثیرگذار در حوزه مسکن نشان دهنده این است که رکود تا اردیبهشت سال آینده همچنان ادامه دارد مگر اینکه دولت سیاست‌گذاری جدیدی در حوزه مسکن انجام دهد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاورین املاک همدان با بیان اینکه حجم ساخت و ساز کم است که نشان دهنده رکود عمیق در این بخش است، خاطرنشان کرد: همیشه بعد از فوران ناگهانی قیمت، شاهد افزایش حجم معاملات بودیم اما این دوره آشفته بازاری در مسکن به وجود آمد که تاکنون تجربه نشده بود.

وی با اشاره به افزایش خریدار و کاهش فروشنده در بخش مسکن عنوان کرد: همین موضوع به گرانی‌ها دامن زده و از مردادماه قیمت مسکن با شیب نامحسوسی افزایش یافته است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی