مدارس خراسان جنوبی چه زمان ‌با بخاری‌های غیراستاندارد خداحافظی می‌کنند؟


مدارس خراسان جنوبی چه زمان ‌با بخاری‌های غیراستاندارد  خداحافظی می‌کنند؟

در خراسان جنوبی اقدامات خوبی برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی استان انجام شده که نباید از نظر دور بماند اما با توجه به وسعت استان خراسان جنوبی و تعداد زیاد مدارس، هنوز هم جای کار تا رسیدن به وضعیت مطلوب وجود دارد.

به گزارش ایسنا، طی سال‌های اخیر به دلیل بروز برخی حوادث ناگوار، موضوع تأمین سیستم گرمایشی ایمن برای مدارس توجه قرار گرفته که در این بخش اقداماتی انجام شده اما هنوز هم مدارسی هستند که از سیستم‌های گرمایشی مناسب برخوردار نیستند.

در خراسان جنوبی اقدامات خوبی برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی استان انجام شده که نباید از نظر دور بماند اما با توجه به وسعت استان خراسان جنوبی و تعداد زیاد مدارس، هنوز هم جای کار تا رسیدن به وضعیت مطلوب وجود دارد.

مدارس روستاهای قهستان نیازمند سیستم گرمایشی استاندارد گازی هستند

محمد اشرفی، رئیس شورای اسلامی روستای سرخنگ و عضو شورای بخش قهستان به ایسنا گفت: نزدیک ۴۰ روستا از بخش قهستان عملیات گازرسانی آن تمام شده و یا در حال اتمام است.

وی با بیان اینکه بیشتر مدارس این بخش برای گاز علمک‌گذاری شده است، افزود: به دلیل اینکه گاز به روستاها آمده، نمایندگی شرکت نفت در آن‌ها تعطیل شده است.

منشی شورای بخش قهستان بیان کرد: علمک گاز در مدارس نصب است اما برای نصب شوفاژ یا وسیله گرمایشی باید پکیج مرکزی داشته باشد که این امر باتوجه به نظر دستگاه‌های مربوطه توجیه اقتصادی ندارد.

اشرفی با اشاره به هزینه‌های بالای نصب شوفاژ یا وسیله‌های گرمایشی، تصریح کرد: اگر در اداره کل نوسازی برنامه‌ها اصلاح شود و بحث استفاده از شوفاژ مرکزی برداشته شود، روستاهای کوچک می‌توانند گازرسانی خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: سوخت باید از روستاهای مرکزی تهیه شود که تردد آن نیازمند اخذ مجوز از نیروی انتظامی است که تمام این عوامل و مشکلات باعث مهاجرت از روستاها و خالی شدن آن‌ها می‌شود.

رئیس شورای اسلامی روستای سرخنگ یادآور شد: لازم است در بخشنامه‌ها بازنگری صورت گیرد تا کارآیی لازم داشته باشد.

برای نصب سیستم‌های گرمایشی نیازمند تأمین اعتبار هستیم

محمدرضا بیکی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۷۵ درصد مدارس استان به سیستم‌های سرمایش و گرمایش حرارتی مرکزی استاندارد مجهز هستند.

وی با بیان اینکه استانداردهای تعریف شده برای سیستم‌های سرمایش و گرمایش مدارس براساس شرایط جغرافیایی استان است، افزود: برای نصب وسیله مطمئن گرمایشی در روستاهای بخش قهستان نیازمند تأمین اعتبار هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: در صورت تأمین اعتبارات لازم، در سال آینده در سایر مدارس نیز نسبت به نصب و راه اندازی سیستم‌های گرمایشی اقدام خواهد شد.

بیکی اظهار کرد: در صورتی که مدرسه‌ای از سیستم‌های غیر استاندارد استفاده کند، باید مدیر و معاونین آن مدرسه در این خصوص پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: در روستاهای فاقد گاز طبیعی و در صورت امکان از سرویس‌های گرمایش مرکزی با سوخت نفت و گازوئیل و در غیر این صورت از بخاری کاربراتوری استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبار، مدارس این روستاها تا زمستان سال آینده به وسایل گرمایشی استاندارد گازی مجهز خواهند شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها