همتی: هدف دولت تامین نیازهای اساسی است


همتی: هدف دولت تامین نیازهای اساسی است

رئیس کل بانک مرکزی ایران بر تبدیل استان کردستان به سکوی صادرات به کردستان عراق با توجه به مزیت های آن تاکید کرد و گفت: واحدهای تولیدی نباید از لحاظ سرمایه در گردش مشکل داشته باشند.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی عصر شنبه در نشست مشترک دولت و بخش خصوصی استان کردستان اظهارداشت: ما با کشور عراق تفاهمات خوبی داشته ایم و آن کشور نیز قول داده است برای صادر کنندگان تسهیلگری کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون صادرات ما به عراق حدود ۱۲ میلیارد دلار است و این رقم می‌تواند تا ۲۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند, افزود: با توجه به پتانسیل های استان در بخش های مختلف مسئولان استان به نحوی برنامه ریزی کنند که کردستان به سکوی صادرات به کشور عراق تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

پیام همتی به تحلیلگران اقتصادی: مردم را نگران‎ نکنید

وعده همتی درباره واردکنندگان ارز

رئیس کل بانک مرکزی ایران با بیان اینکه ظرفیت سازی برای کردستان در جهت ایجاد توسعه حائز اهمیت است, ادامه داد: این زمینه سازی ها باید به نحوی باشد که به توسعه و ایجاد اشتغال بیانجامد.

همتی با بیان اینکه هدف دولت در شرایط فعلی تامین نیازهای اساسی کشور است و در فاز بعدی به دیگر اولویت‌ ها می‌ پردازد, یاداور شد: با خنثی شدن دسیسه های دشمنان شرایط کشور عادی شده و روز به روز به سمت عادی شدن بیشتر حرکت می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح‌ های خوبی در استان به عنوان طرح پیشران مطرح است, بیان کرد: واحدهای تولیدی نباید از لحاظ سرمایه در گردش دچار مشکل شوند و ما پرداخت های این بخش را با توجه به منابع خوب در اختیار انجام خواهیم داد.

رئیس کل بانک مرکزی ایران در ادامه با درخواست از صادرکنندگان برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات تاکید کرد و گفت: راه کمک به واردات در کشور بازگرداندن ارز حاصل از صادرات است و همین طرح های ارز بر که در استان در دست اجرا است و باید ارزشان از همین محل صادرات تامین شود.

همتی در پایان سخنان خود به میزان تسهیلات ریالی و ارزی استان در بخش صنعت اشاره کرد و اظهاردلشت: میزان تسهیلات پرداختی به بخش صنعت کردستان ارقام ناچیزی است و این سطح پرداخت باید افزایش پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی