جنبش جلیقه زردها وارد چهارمین ماه شد


جنبش جلیقه زردها وارد چهارمین ماه شد

تهران – ایرنا – جنبش جلیقه زردها در فرانسه در حالی از روز شنبه وارد چهارمین ماه شد که دولت این کشور همچنان گامی جدی برای تحقق خواسته‌های معترضان برنداشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از فرانس پرس، روز شنبه ده‌ها هزار معترض با پوشیدن جلیقه‌های زرد در شهرهای مختلف فرانسه راهپیمایی کردند و علیه دولت شعار دادند.
این چهاردهمین هفته متوالی است که معترضان به سیاست‌های دولت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، دست به تظاهرات در خیابان‌ها می‌زنند.
به نوشته رسانه‌ها، تظاهرات روز شنبه نیز همچون هفته‌های گذشته به خشونت و درگیری پلیس با معترضان انجامید.
سرکوب معترضان در شرایطی است که پیشتر شورای امنیت فرانسه با رد شکایت اتحادیه‌های کارگری و گروه‌های حقوق بشری، استفاده از فشنگ های پلاستیکی به دست پلیس ضدشورش را مجاز دانسته بود.
این تیرها تا به امروز منجر به جراحات شدید در شماری از معترضان شده است.
از جمله افرادی که در هفته‌های گذشته از ناحیه چشم هدف تیرهای پلاستیکی پلیس فرانسه قرار گرفت و بشدت مجروح شد، «ژروم رودریگز» یکی از رهبران جنبش جلیقه زردها بود. خبر مصدومیت او، بازتابی گسترده در رسانه‌های فرانسوی داشت.
اعتراض‌ها در ابتدا در واکنش به سیاست‌های اقتصادی دولت به ویژه در حوزه سوخت و مالیات آغاز شد، اما به سرعت جنبه‌ای سیاسی یافت.
دولت فرانسه تا به امروز با عقب‌نشینی از برخی سیاست‌های خود و وعده اختصاص بودجه بیشتر به کارگران و بازنشسته‌ها، سعی در مدیریت بحران ایجاد شده داشته، اما در این مسیر موفق نبوده است.
شبس ** 9386 **1488

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس