تغذیه برای هوش نوزاد، بهترین غذاهای کمکی


تغذیه برای هوش نوزاد، بهترین غذاهای کمکی

محققان بر این باورند که مصرف مواد کمکی مناسب در دوران نوزادی و پس از آن می تواند در هوش کودک تاثیر گذار باشد فرزند شما را باهوش تر کند.

محققان بر این باورند که مصرف مواد کمکی مناسب در دوران نوزادی و پس از آن می تواند در هوش کودک تاثیر گذار باشد فرزند شما را باهوش تر کند.
از این رو اگر می خواهید غذای کمکی مناسبی برای نوزادتان در نظر بگیرید بهتر است که این مواد غذایی را در برنامه غذایی او بگنجانید و در تهیه انواع سوپ، پوره و .. از این مواد غذایی کمک بگیرید. البته یادتان باشد که این مواد غذایی را بیش از حد در برنامه غذایی کودک قرار نداده و به طور متعادل از آنها استفاده کنید.

تخم مرغ، غذای کمکی برای نوزاد
یکی ازمواد غذایی مناسب برای تهیه غذای کمکی کودک تخم مرغ(egg) است. مادران می توانند از یازده ماهگی به بعد در تهیه غذای نوزاد و کودک از تخم مرغ کمک بگیرند تا ضمن کمک به وزن گیری نوزاد، هوش او هم تقویت شود. تخم مرغ حاوی ترکیباتی است که در تقویت سلول های مغزی تاثیر گذار هستند و سبب بهبود حافظه می شوند. از این رو اگر کودک شما از همان دوران نوزادی با طعم و ذائقه کودک آشنا شده و آن را به عنوان غذای کمکی بپذیرید، این موضوع در سلامت مغز و بدن او تاثیر گذار است.

بروکلی، غذای تقویت هوش کودک
شاید فکر کنید که بروکلی غذای مناسبی برای کودک و نوزاد نیست اما این سبزی مواد معدنی خوبی مانند کلسیم را در خودش جای داده و با داشتن فیبر برای کودک مفید است. ضمن اینکه نتیجه بررسی های پژوهشگران نشان می دهد بروکلی به پرورش هوش کودک هم کمک می کند. از یک سالگی به بعد بروکلی را به فرزندتان معرفی کنید تا با طعم ان آشنا شود و نسبت به مصرف(Consumption) سبزیجات علاقه بیشتری نشان دهد. توصیه متخصصان این است که بروکلی را به صورت بخار پز آماده و سپس آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید تا مصرف آن برای کودک راحت تر باشد.

حبوبات و پرورش هوش نوزاد
به گفته محققان مصرف حبوبات در دوران کودکی در تقویت هوش کودک تاثیر گذار است. پس حبوباتی مانند انواع لوبیا، عدس و لپه را از نه ماهگی به بعد به رژیم غذایی کودک اضافه کنید و در تهیه سوپ و آش از این مواد غذایی ارزشمند غافل نشوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403