یکهزار و 600 قلاده سگ در خوی علیه بیماری هاری واکسینه شدند


یکهزار و 600 قلاده سگ در خوی علیه بیماری هاری واکسینه شدند

ارومیه - ایرنا - رییس اداره دامپزشکی خوی گفت: یکهزار و 600 قلاده سگ در 10 ماهه امسال علیه بیماری هاری مایه کوبی و ایمن سازی شدند.

مجتبی منصوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماری هاری سگ یکی از بیماری های خطرناک و جزو بیماری های مشترک انسان و حیوان است که همیشه مدنظر دامپزشکی بود و این حیوان مورد واکسینه قرار می گیرد.
رییس شبکه دامپزشکی خوی با تاکید بر اینکه تنها روش پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون است، افزود: با توجه به اهمیت واکسیناسیون، پیشگیری و مبارزه با این بیماری حین عملیات واکسیناسیون آموزش‌های چهره به چهره در زمینه بیماری هاری، راه های انتقال و جلوگیری از ابتلا به این بیماری برای دامداران و صاحبان آنها ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه حیوان مبتلا به هاری باید معدوم شود، گفت: پیشگیری از بیماری هاری در کشور ما به عنوان یک اولویت مهم در بین بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان است زیرا در صورت ظهور علائم هاری، درمان امکان ندارد.
وی اضافه کرد: در راستای کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور، سگ‌های صاحبدار با همکاری بخش غیردولتی مورد واکسیناسیون و قلاده ‌گذاری قرار می گیرند.
به گزارش ایرنا هاری یک بیماری ویروسی است که تمام حیوانات خون گرم و انسان ها را می‌تواند درگیر کند و تاثیر اصلی آن بر روی دستگاه عصبی بوده و در صورت درگیری 100 درصد کشنده است؛ هاری به عنوان یکی از خطرناک ترین بیماری های مشترک بین انسان و دام محسوب می شود.
8135/7129

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید