بامزه‌ترین حیوان سمی دنیا


حیوانی بامزه، کوچک اما خطرناک! یادتان باشد که صورت بامزه و خواستنی اش به هیچ وجه گول تان نزند. اسلولوریس ها جانورانی سمی هستند و اگر احساس خطر کنند با ترشح سم بدن شان، از خود دفاع می کنند.

حیوانی بامزه، کوچک اما خطرناک! یادتان باشد که صورت بامزه و خواستنی‌اش به هیچ‌وجه گول‌تان نزند. اسلولوریس‌ ها جانورانی سمی هستند و اگر احساس خطر کنند با ترشح سم بدن‌شان، از خود دفاع می‌کنند.

تصورش را هم نمی‌کنید که پستانداری با چشم‌های گرد و بدنی پشمالو سمی باشد؟ اسلولوریس (Slow Loris) یکی از بانمک‌ترین پستاندارانی است که به «چشم‌گرد تنبل» معروف شده است. این حیوان دوست داشتنی، تقریبا از سال 2009 با انتشار ویدئویی در شبکه‌های مجازی بیشتر شناخته شد.

بامزه‌ترین حیوان سمی دنیا

کسی فکرش را هم نمی‌کرد که این جانور بامزه و دوست‌داشتنی که به هنگام قلقلک دادنش، دستانش را به حالت جالبی بالا می‌برد، سمی باشد. زادگاه این حیوان دوست‌داشتنی جنوب شرقی آسیا، سریلانکا، جزیره بورنئو و جاوای اندونزی است. چند سالی است که اسلولوریس به عنوان پِت و یا همان حیوان خانگی نگه‌داری می‌شود. اما در حقیقت، این حیوان برای نگهداری توسط انسان به وجود نیامده است. دردناک است که بدانید متاسفانه قاچاق‌چیان حیوانات هر ساله، تعداد زیادی از این حیوانات زبان‌بسته و بامزه را برای فروش به نقاط مختلف دنیا می‌فرستند.

بامزه‌ترین حیوان سمی دنیا

ظاهری دوست‌داشتنی اما مرگ‌بار

سم این حیوان در "غده بازویی" در سمت داخلی آرنج آن است و بر روی پوست و سیستم عصبی اثر می‌گذارد. اسلولوریس از همین سم برای محافظت خود و بچه‌هایش در طبیعت استفاده می‌کند و بعد اینکه بچه‌اش به دنیا می‌آید، با استفاده از سم بدنش، سطح بدن بچه‌اش را پوشش می‌دهد تا او را از حیوانات شکارچی حفظ کند.

حس بویایی فوق‌العاده

حس بویایی اسلولوریس به قدری قوی است که قادر است از فاصله‌ی خیلی دور، بوی شکار خودش را استشمام کنند و جالب‌تر اینکه اسلولوریس‌های ماده عاشق بوییدن اسلولوریس‌های نر هستند. در جنگل‌های برونئو احتمال اینکه حرکات جذاب این حیوان را ببینید زیاد است.

بامزه‌ترین حیوان سمی دنیا

چه خطرهایی اسلولوریس‌ها را تهدید می‌کند؟

جادوی سیاه: قبل از سفر به اندونزی بهتر است در مورد این حیوان دوست‌داشتنی بدانید؛ متاسفانه مردم اندونزی اعتقاد دارند که اسلولوریس‌ها برای بهبود زخم‌های روحی و جسمی موثرند و برای جادوی سیاه اسلولوریس‌ها را می‌کشند تا از آن‌ها برای مصارف پزشکی، دارویی و طب سنتی استفاده کنند. آن‌ها از این نکته غافلند که اسلولوریس‌ها مانند 20 جاذبه اندونزی با ارزش‌اند.

خرید و فروش اسلولوریس: همانطور که اشاره شد، قبل از فروش اسلولوریس دندان‌های جلوی او را می‌کشند که این امر موجب مرگ یا عفونت این حیوان می‌شود.

قلقلک دادن مساوی است با شکنجه

کمپین حمایت از اسلولوریس‌ها

خوشبختانه چند سالی است که کمپینی در حمایت از این جانواران زبان بسته درست شده تا با آگاهی دادن به افراد در سرتاسر دنیا، از تجارت این حیوان جلوگیری شود.

بامزه‌ترین حیوان سمی دنیا



1397/11/27 | کد مطلب: 3571
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان