افتتاح ترمینال سلام به بهار 98 موکول شد


وزیر راه و شهرسازی از انجام تست گرم ترمینال سلام تا 40 روز آینده خبر داد و گفت: این ترمینال در بهار سال آینده رسما افتتاح می‌شود

افتتاح ترمینال سلام به بهار 98 موکول شدبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسلامی پس از بازدید از ترمینال سلام در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و افتتاح آشیانه شماره ۲ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران افزود: امروز تست سرد ترمینال سلام انجام شد و تست گرم آن در ۴۰ روز آینده انجام خواهد شد.
وی­ افزود: ترمینال سلام با ظرفیت ۵ میلیون مسافر در سال، در بهار ۹۸ بهره‌برداری آزمایشی می‌شود.
اسلامی­ ادامه داد: از نکات مهم در افتتاح ترمینال سلام این است که کار باقیمانده وجود نداشته باشد و فضا‌های جانبی، امکانات و پارکینگ‌ها هیچ کدام نیمه تمام افتتاح نشوند و علت تاخیر در افتتاح نیز همین بود. ­
وزیر راه و شهرسازی گفت: ­­پیشرفت کار در ترمینال سلام مناسب ­و اغلب تجهیزات وصل شده است، بخشی از نیروی انسانی مستقر شده و پس از تست گرم و رعایت ضوابط، این ترمینال افتتاح خواهد شد. ­

زیان انباشته شرکت هواپیمایی ایران‌ایر

وی درباره زیان انباشته شرکت هواپیمایی ایران‌ایر نیز افزود: ایران‌ایر در حال حاضر زیانده نیست، ولی زیان انباشته دارد و این متأثر از مطالبات سنواتی و خدماتی است که داده و مطالباتی که نگرفته است.
اسلامی با بیان اینکه هما از دولت مطالباتی دارد، گفت: این مطالبات با بدهی انباشته هما تهاتر می‌شود تا بدین ترتیب ایران‌ایر با ایرلاین‌های مشابه قابل رقابت باشد چراکه ایران‌ایر، ایرلاین حامل پرچم ماست و همه کشور‌های دنیا از ایرلاین ملی خود حمایت می‌کنند.
وی با بیان اینکه هما جزء افتخارات کشور محسوب می‌شود اضافه کرد: اصلاحات ساختاری و حقوقی در هما انجام خواهد شد. دستور کار ما برای هما اصلاحات و تحولات ساختاری، نوسازی و تجهیز ناوگان است.
اسلامی­ با بیان اینکه برای سفر‌های نوروزی پیش‌بینی‌های خاصی انجام شده است گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال تکمیل ایمن‌سازی جاده‌ها و نصب علائم و خط‌کشی‌ها است.
وی ادامه داد: تا نوروز ۹۸، ­ پانصد­ کیلومتر بزرگراه آماده و افتتاح خواهد شد.

ساماندهی شرکت‌ها و ناوگان ریلی و قطار‌ها برای نوروز

اسلامی­ با بیان اینکه ساماندهی شرکت‌ها و ناوگان ریلی و قطار‌ها برای نوروز در حال انجام است گفت: تسهیلاتی برای شرکت‌های ریلی فراهم کرده‌ایم و از سوی دیگر ناوگان جاده‌ای هم در حال آماده‌سازی است.
وی به مردم توصیه کرد: در ایام نوروز به مقاصد گردشگری که تا کنون کمتر سفر کرده‌اند نظیر استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان و چابهار و دیگر مناطق جنوبی سفر کنند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چارتری کردن پرواز برنامه‌ای ممنوع است گفت: ما پیش از این هم نگفتیم پرواز چارتری قطع شود این در حالی است که رئیس سازمان هواپیمایی پس از ما اعلام کرد پرواز چارتری قطع نمی‌شود، اما معتقدیم پرواز چارتری باید همراه با بسته سفر باشد.
وی افزود: اینکه ایرلاینی با نرخی که خود تشخیص می‌دهد صندلی خود را در قالب چارتر بفروشد و آن صندلی امکان ابطال برای مسافر نداشته باشد منطقی نیست.
اسلامی­ افزود: سازمان هواپیمایی کشوری تا ابتدای بهمن به شرکت‌های هواپیمایی مهلت داد سیستم‌های خود را در این حوزه اصلاح کند.
وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی باید تقویت شوند گفت: به هر حال هزینه‌هایی بر شرکت‌های هواپیمایی مترتب شده است که این متأثر از افزایش نرخ ارز است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: برای شرکت‌های هواپیمایی باید سرمایه در گردش فراهم شود تا نیازی نداشته باشند که صندلی‌های خود را به آژانس‌ها و افراد در قالب چارتر پیش فروش کنند.
وی تأکید کرد: اعلام می‌کنیم که اگر چارتر بدون بسته سفر ارائه شود در ابتدا تذکر کتبی داده می‌شود و در صورت ادامه فروش این چنینی آن خط شرکت هواپیمایی قطع خواهد شد.

تذکر به ۶ شرکت هواپیمایی بابت تخلف در فروش بلیت چارتری

اسلامی تصریح کرد: به ۶ شرکت هواپیمایی بابت تخلف در فروش بلیت چارتری تذکر داده ایم.
وی با اشاره به پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت ورود جمهوری اسلامی ایران به دهه پنجاه و توجه ویژه مقام معظم رهبری به ­جوانان گفت: دهه پنجم انقلاب آغاز فصل جدیدی در انقلاب اسلامی برای تحول و دگرگونی در ساختار‌ها و رفتار‌ها و ارائه فرصت به نسل جوان برای فهم آفرینی است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز در شورای معاونین به معاونان خود مهلت دادم که سه نفر از کارکنان خود که جزء​­ جوانان علمی و نخبه هستند را معرفی کنند تا در سمت‌های مدیریت عالی به کار گیریم.
اسلامی با بیان اینکه در انتصابات خود از جوانان دهه ۵۰ استفاده کرده‌ایم گفت: به این سمت حرکت می‌کنیم که از جوانان دهه ۶۰ و ۷۰ نیز برای انتصابات مدیریتی استفاده شود.

افتتاح آشیانه شماره دو هما در فرودگاه امام خمینی(ره)

این آشیانه برای رده تعمیراتی سبک هواپیما‌ها در ۷ هزار و ۶۵۰ متر مربع مساحت ساخته شده و امروز رسما به بهره برداری رسید.
مساحت مفید آشیانه در قسمت بدنه ۳ هزار و ۳۰۰ متر مربع و در قسمت دماغه، ۵۹۴ متر مربع است و در ارتفاع بیست متر ساخته شده است.
برای ساخت این آشیانه ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است و همزمان یک هواپیمای پهن پیکر و یک هواپیمای ATR قابلیت تعمیرات سبک را دارد ضمن اینکه ساخت آشیانه یک هما نیز در دست اجراست و بزودی آماده بهره برداری خواهد شد.
تاکنون تعمیرات سبک و سنگین هواپیما‌های هما در آشیانه‌های سه گانه هما در فرودگاه مهرآباد انجام می‌شد که با این بهره برداری، ظرفیت تعمیراتی هما افزایش می‌یابد.

افتتاح ترمینال سلام به بهار 98 موکول شد افتتاح ترمینال سلام به بهار 98 موکول شد افتتاح ترمینال سلام به بهار 98 موکول شد افتتاح ترمینال سلام به بهار 98 موکول شد
#carousel67917, #thumbs67917 , #carousel_desc67917 #carousel-wrapper67917 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper267917 .caroufredsel_wrapper img #carousel67917 span #carousel67917 img #thumbs67917 a, #thumbs67917 img #carousel_desc67917 span #carousel67917 span, #carousel67917 a, #thumbs67917 span, #thumbs67917 a #carousel67917 img #thumbs67917 img #carousel67917 span #carousel_desc67917 span #thumbs-wrapper67917 #thumbs67917 a #thumbs67917 a:hover, #thumbs67917 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail67917 .next_thumbnail67917:hover .prev_thumbnail67917 .prev_thumbnail67917:hover .next_thumbnail67917, .prev_thumbnail67917



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی