بارش سنگین برف در چهار محور کهگیلویه و بویراحمد


بارش سنگین برف در چهار محور کهگیلویه و بویراحمد

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی بارش برف در محورهای مواصلاتی یاسوج- شیراز گردنه مله شوره، یاسوج - اقلید گردنه باباحسن، یاسوج-چرام گردنه جوخانه و همچنین جاده مارگون به سمت یاسوج، تردد در این محورها مستلزم داشتن زنجیر چرخ است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ بهنام ویسی پور با بیان اینکه به دلیل ریزش کوه در گردنه "مله شوره" محور یاسوج به شیراز حرکت خودروها به کندی صورت می‌گیرد، افزود: رانندگانی که قصد تردد در محور یاسوج به اقلید دارند مراقب ریزش سنگ در محدوده تنگ مهریان باشند.

وی با اشاره به مه گرفتگی در جاده‌های استان و تأکید بر روشن نمودن چراغ‌ها و چراغ مه شکن و رعایت فاصله طولی حین حرکت، افزود: بارش باران و برف باعث لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش میزان دید رانندگان می‌شود، بنابراین به رانندگان توصیه می‌شود با احتیاط بیشتر رانندگی کنند و از ترمزها و چرخش‌های ناگهانی بپرهیزند.

ویسی پور با تأکید بر اینکه علاوه بر زنجیر چرخ باید سایر ملزومات نیز هنگام رانندگی در این محورها فراهم باشد، اضافه کرد: خودروها نباید از لحاظ گرمایشی مشکلی داشته باشند و رانندگان از مسافرت‌های غیر ضروری بپرهیزند و باک خودرو از سوخت پر باشد و لوازم گرمایشی همچون پتو و لباس گرم و مواد خوراکی نیز به همراه داشته باشند.

مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز از تعطیلی دوساعته آخر نوبت بعدازظهر مدارس بویراحمد در روز شنبه، ۲۷ بهمن خبر داد.

حمید محمدی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: کلیه مدارس شهرستان بویراحمد در هر سه مقطع تحصیلی، از این لحظه (دوساعت آخر) در نوبت بعدازظهر تعطیل اعلام شد.

وی اظهار کرد: تعطیلی مدارس شهرستان بویراحمد به علت بارش شدید برف است. با توجه به اینکه نوبت بعدازظهر در سایر مناطق کمتر داریم، فعلاً برای سایر مناطق تصمیمی گرفته نشده است.

از روز پنجشنبه، ۲۵ بهمن سامانه بارشی وارد استان شده بود و ساعاتی پیش در روز شنبه، ۲۷ بهمن در شهرستان‌های بویراحمد و شهر یاسوج، بارش برف شدید آغاز شده است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس