92 درصد ارز صادرات پتروشیمی کردستان به کشور بازگشت


بانکداری ایرانی (http://bankdariirani.ir/)-مدیرعامل شرکت پتروشیمی کردستان از بازگشت بیش از 92 درصد ارز حاصل از فروش و صادرات این...

بانکداری ایرانی - مدیرعامل شرکت پتروشیمی کردستان از بازگشت بیش از 92 درصد ارز حاصل از فروش و صادرات این واحد صنعتی از طریق سامانه نیما به کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریدون خالدزاده روز شنبه در حاشیه دیدار رئیس کل بانک مرکزی از این واحد صنعتی اظهار داشت: تولید روزانه پتروشیمی کردستان یک هزار تُن است و روزی 50 تریلر محصولات این کارخانه را به نقاط دیگر حمل می کنند.

وی اضافه کرد: در هشت ماه منتهی به آبان امسال، پتروشیمی کردستان 160 میلیون یورو صادرات داشت که پیش بینی می شود تا پایان سال این رقم به 230 میلیون یورو افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کردستان افزود: مشکل اساسی در بازگشت ارز به کشور داریم که امیدواریم در راستای رفع آن مسئولان بانک مرکزی تدبیر اساسی بیندیشند.
او گفت: ظرفیت اسمی پتروشیمی کردستان 300 هزار تن در سال است و اکنون 700 نفر در این واحد صنعتی مشغول به کار هستند.

به گزارش ایرنا، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای دیدار از طرح بزرگ صنعتی (پتروشیمی) و شرکت در چند نشست از جمله شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت به استان کردستان سفر کرده است.

شرکت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و کمیسیون هماهنگی بانک‌ ها از جمله مهمترین برنامه‌های رئیس بانک مرکزی و هیات همراه در سفر یک روزه آنان به کردستان است.

شرکت در کارگروه طرح های پیشران با حضور سرمایه گذاران و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط، نشست شهرداران شهرهای سنندج، سقز، بیجار، قروه، مریوان، بانه و کامیاران از دیگر برنامه های سفر رئیس کل بانک مرکزی به استان کردستان است.

پتروشیمی کردستان با 14 هزار و 140 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ارزی و ‌اشتغالزایی 700 نفر فروردین 96 همزمان با سفر نوروزی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به استان کردستان بهره برداری شد.

ظرفیت اسمی نخستین کارخانه پتروشیمی کردستان، تولید سالانه 300 هزارتن پلی اتیلن سبک است که در زمینی به گستره 129 هکتار احداث و بخشی از آن به شهرک تولید محصولات پایین دستی پتروشیمی اختصاص داده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن