توان افزایی 380 نجاتگر پایگاه های امداد ونجات گیلان برگزارشد


توان افزایی 380 نجاتگر پایگاه های امداد ونجات گیلان برگزارشد

رشت - دوره بازآموزی امداد و نجات جاده ای با هدف توان افزایی 380 نفر از نجاتگران پایگاه های امداد و نجات استان گیلان برای ارایه خدمات در نوروز 98 برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان روز شنبه درباره برگزاری این دوره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دوره های باز آموزی، زمینه ساز حضور موثر نیروهای صف در عملیات ها و حوادث احتمالی است که بایستی به صورت مستمر انجام گیرد تا امدادگران با علم روز و تجهیزات آشنایی کامل داشته باشند.
مهدی ولی پور با بیان این که 380 نفر از نجاتگران و امدادگران در سه گروه 126 نفری در دوره دو روزه عملی و تئوری آموزش های لازم را فرا گرفتند، افزود: نجاتگران در این دوره آموزشی مباحثی شامل کارگاه تجهیز پزشکی، کنترل علایم حیاتی، کارگاه آتل بندی، بانداژ، حمل و کنترل مسیر تنفسی و کارگاه CPR به صورت تئوری و آشنایی با خودروی نجات و تجهیزات آن، خودروی آمبولانس، مدیریت در صحنه نحوه رها سازی و تثبیت خودرو را به صورت عملی فرا گرفتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این دوره، افزایش توانمندی و سرعت عمل نجاتگران مستقر در پایگاههای سطح جاده های استان برای ارایه خدمات بهتر به مسافران نوروزی سال 98 برگزار شد.
وی با بیان این که دوره آمادگی جسمانی و مهارتی ویژه امدادگران جمعیت هلال احمر برگزار شد، اظهار داشت: آمادگی جسمانی و مهارتی ویژه 45 نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان رشت با توجه به اهمیت آموزش امدادگران و نجاتگران با هدف ارتقای آمادگی و درجه آنها برگزار شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: اعضای داوطلب امداد و نجات جمعیت هلال احمر شامل سه گروه امدادگر، نجاتگر و ایثار است که امدادگران و نجاتگران به درجات یک، دو و سه تقسیم و هر یک از گروه ها پس از گذراندن دوره های آموزشی به درجه بالاتر ارتقا می یایند.
وی اظهار داشت: سالانه برای ارتقای درجه، دو بار دوره آمادگی جسمانی و مهارتی ویژه امدادگران در شهرستان و یک بار ویژه نجاتگران در استان گیلان برگزار می شود و سپس برای دریافت درجه ایثار به سازمان امداد و نجات کشور معرفی می شوند.
ولی پور بیان داشت: تست کوپر (دوی 1200 تا 1600 متری)، دراز و نشست، بارفیکس، پرش از ارتفاع، دو 45 متر از آیتم های آمادگی جسمانی و کمک های اولیه، CPR، حمل و انتقال مصدوم، بانداژ و اتل بندی، کنترل خونریزی ، فشار خون و رگ گیری ، برپایی چادرهای امدادی آشنایی با تجهیزات نیمه سنگین از آیتم های مهارتیست که امدادگران در این دوره آموزشی فرا گرفتند.
بر اساس آخرین آمار، بیش از 14 هزار و 172 عضو جوان و بیش از هشت هزار و 633 داوطلب با جمعیت هلال احمر گیلان همکاری می کنند.
7286 /6030

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون