واکنش ها به حمله تروریستی به اتوبوس پرسنل سپاه/ اعلام 3 روز عزای عمومی در سیستان وبلوچستان


واکنش ها به حمله تروریستی به اتوبوس پرسنل سپاه/ اعلام 3 روز عزای عمومی در سیستان وبلوچستان

خبرگزاری آریا- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در واکنش به حادثه تروریستی پیش آمده برای اتوبوس پرسنل سپاه در سیستان و بلوچستان پیامی در توئیتر منتشر کرد.

واکنش ها به حمله تروریستی به اتوبوس پرسنل سپاه/ اعلام 3 روز عزای عمومی در سیستان وبلوچستان
خبرگزاری آریا- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در واکنش به حادثه تروریستی پیش آمده برای اتوبوس پرسنل سپاه در سیستان و بلوچستان پیامی در توئیتر منتشر کرد.
به گزارش سرویس سیاست خارجی خبرگزاری آریا، ظریف در توئیتی نوشت: «اینکه ایران درست در همان روز برگزاری سیرک ورشو هدف حمله تروریستی قرار می‌گیرد، تصادفی است؟ به خصوص وقتی که همتایان همان‌ تروریست‌ها از خیابان‌های ورشو برای آن جشن به پا می‌کنند و با ربات‌های توئیتر از آن حمایت می‌کنند. ظاهراً آمریکا همیشه اشتباهات یکسانی مرتکب می‌شود، اما انتظار دارد نتایج متفاوتی دریافت کند.»
وزارت امور خارجه لهستان که این روزها با تبعیت از آمریکا، میزبان نشستی ضدایرانی شده است، در واکنش به پیام توئیتری «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و در فراری رو به جلو، نوشت: لهستان تروریسم را درهر شکلی که باشد، محکوم می‌کند.
صفحه توئیتری این وزارتخانه در پیام خود افزود: واکنش به حمله جاده خاش – زاهدان در ایران نیز از این موضوع مستثنی نیست؛ `نه` به خشونت است.
وزارت امور خارجه لهستان در ادامه مدعی شد که «امروز، هیچ تروریستی در ورشو حضور ندارد».

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان
سخنگوی وزارت خارجه ضمن ابراز تأسف و انزجار از حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فرزندان جان بر کف نظامی و اطلاعاتی ملت ایران انتقام خون شهدای این حادثه را خواهند گرفت.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تأسف و انزجار عمیق از حادثه تروریستی چهارشنبه شب در استان سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت و جراحت تعدادی از هموطنان شده است، با خانواده شهدا و مجروحان این حادثه تلخ ابراز همدردی کرد.
قاسمی ضمن محکوم کردن این اقدام غیرانسانی که یکی از گروهک‌های تروریستی مسئولیت آن را برعهده گرفته است، اظهار داشت: توسل این گروهک تروریستی که مورد حمایت نظامی، مالی و فکری برخی کشورهای منطقه نیز قرار دارد، به اینگونه جنایات غیرانسانی عزم دولت و ملت ایران را در ادامه راه مقابله با تروریسم در منطقه مصمم‌تر از گذشته خواهد کرد و قطعا فرزندان جان بر کف نظامی و اطلاعاتی ملت ایران انتقام خون شهدای این حادثه را خواهند گرفت.

پیگیری حادثه تروریستی زاهدان در مجلس
حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس به جد حادثه تروریستی زاهدان را تا حصول نتیجه پیگیری می کند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه تروریستی زاهدان را به طور جد از طریق کمیسیون امنیت ملی مجلس تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.
حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ، ضمن محکومیت حادثه تروریستی ساعتی پیش در زاهدان گفت: به طور جد از طریق مجلس و به طور خاص از طریق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حادثه تروریستی زاهدان را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.
وی با انتقاد از دستگاه اطلاعاتی پاکستان اظهار داشت: دستگاه اطلاعاتی و همچنین سران ارتش پاکستان جدیتی در برخورد با گروهک‌های تروریستی مستقر در این کشور از خود نشان نمی‌دهند و این باعث شده تا حاشیه امنی برای این گروهک‌ها در کشور پاکستان ایجاد شود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن انتقاد از عملکرد وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: عملکرد دستگاه دیپلماسی ما در برخورد با حوادث مشابه تروریستی عملکرد قوی و قاطعی نبوده و در وزارت امور خارجه ما همواره با دیپلماسی لبخند با این موضوع برخورد کرده است.

اعلام 3 روز عزای عمومی در سیستان وبلوچستان
استاندار سیستان وبلوچستان، در جلسه شورای اداری دلگان با محکومیت حادثه تروریستی حمله به نیرو‌های مرزبانی سپاه پاسداران، سه روز عزای عمومی در استان اعلام کرد.

پیام تسلیت مولوی عبدالحمید
امام جمعه اهل سنت زاهدان با صدور پیامی حادثه انفجار در نزدیکی اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه را به شدت محکوم و با بازماندگان شهدای این حادثه که در جاده خاش زاهدان رخ داده، ابراز همدردی کرد.
متن پیام مولوی عبدالحمید به شرح ذیل است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
«إنا لله و إنا إلیه راجعون»
خبر انفجار در نزدیکی اتوبوس حامل حافظین مرزهای وطن از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از کارکنان سپاه شد، باعث تأسف و تألم شدید گردید.
بنده این اقدام تروریستی را قویاً محکوم می‌کنم و آن را در راستای منافع دشمنان کشور و ملت فهیم ایران می‌دانم. بدون شک بیش از هر کسی، مردم سیستان‌وبلوچستان از چنین حوادثی آسیب می‌بینند؛ مردمی که خواهان امنیت و صلح در سایۀ آزادی و توسعه فراگیر هستند.
بازماندگان شهدای این حادثۀ تلخ و ناگوار ما را در غم خود شریک بدانند. از بارگاه ایزد منان برای این شهدا مغفرت تامه و رفع درجات و برای عزیزانشان اجر و صبر فراوان و همچنین برای مجروحان شفای عاجل مسألت دارم.

کویت، قطر و لبنان حمله تروریستی سیستان و بلوچستان را محکوم کردند
کویت، قطر ولبنان در پیام هایی جداگانه چهارشنبه شب ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی، شهادت جمعی از مرزبانان در جاده خاش - زاهدان را به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.
در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی کویت (کونا) منتشر کرد، آمده است: «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت در پیامی به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران با محکوم کردن حمله تروریستی زاهدان – خاش، این حادثه را تسلیت گفت و با بازماندگان این اقدام تروریستی ابراز همدری می کند.
امیر کویت در این بیانیه تصریح کرد: این اقدام تروریستی که در جریان آن بی گناهان هدف قرار گرفتند، محکوم است و برای قربانیان این حادثه علو درجات و برای مجروحان، شفای عاجل مسالت دارم.
«جابر المبارک الحمد الصباح» نخست‌وزیر و «نواف الأحمد الجابر الصباح» ولیعهد کویت نیز در پیام هایی جداگانه به حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان، حمله به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران را تسلیت گفتند و این حادثه تروریستی را محکوم کردند.
«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر، «عبدالله بن حمد آل ثانی» معاون امیر و «عبدالله بن ناصر بن خلیفه» نخست وزیر و وزیر کشور قطر نیز در پیام هایی جداگانه به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، حادثه تروریستی خاش - زاهدان را تسلیت گفتند و با محکوم کردن این جنایت تروریستی، برای مجروحان، شفای عاجل مسالت کردند.
وزارت امورخارجه لبنان نیز در پیامی حادثه تروریستی در استان سیستان و بلوچستان را به شدت محکوم کرد.
در بیانیه این وزارت خانه آمده است: لبنان با ابراز همداری با دولت و ملت ایران، به خانواده قربانیان، این حادثه تروریستی را تسلیت می گوید و خواستار شناسایی عوامل این حمله است.

حزب‌الله لبنان حمله تروریستی سیستان و بلوچستان را محکوم کرد
حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای بامداد پنجشنبه به شدت حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش-زاهدان را محکوم کرد.
حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای، به شدت حادثه تروریستی روز چهارشنبه در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد.
بر اساس این گزارش، حزب الله لبنان در این بیانیه انفجار تروریستی که اتوبوس حامل شماری از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار داده و ده ها شهید و زخمی برجا گذاشت، محکوم نموده است.
حزب الله همچنین باندهای تکفیری و تروریستی مورد حمایت آمریکا و اسرائیل در منطقه را عامل این حمله انتحاری ننگین برشمرد.
در بیانیه حزب الله آمده است: این گروه های جنایتکار که از حضور گسترده مردم در چهلمین سالروز انقلاب خود خشمگین شده اند دست به اقدامی زدند که وجهه حقیقی تروریسم سازمان یافته به سرکردگی آمریکا را نشان می دهد.
این بیانیه می افزاید: همزمانی این انفجار با برگزاری نشست ضدایرانی ورشو که آمریکا سرکردگی آن را برعهده دارد از هماهنگی کامل بین آمریکا و سازمان های جنایتکار برای ایجاد بی ثباتی و نا امنی در جمهوری اسلامی حکایت دارد.
حزب الله در پایان آورده است: اینگونه جنایات ملت ایران را که روز گذشته با حضور میلیونی خود پایبندی به جمهوری اسلامی را ثابت کردند، تضعیف نخواهد کرد بلکه موجب قدرت و پایمردی آنها برای ادامه پیشرفت و شکوفایی خواهد بود و به عنوان نوری برای ملت های آزادیخواه و خواهان استقلال باقی خواهند ماند.

پاکستان حمله تروریستی به اتوبوس سپاه پاسداران را محکوم کرد
پاکستان حمله تروریستی به اتوبوس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در اطراف زاهدان به شدت محکوم کرد. "محمد فیصل" سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در توییتی نوشت: غم و اندوه عمیق دولت و ملت پاکستان برای از دست دادن جان های ارزشمند در این حمله تروریستی اعلام می دارم.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان افزود: پاکستان همه اقدامات تروریستی را به شدت محکوم و همبستگی و همدردی خود را با خانواده جانباختگان این اقدام تروریستی اعلام می کند.
سفارت کشورمان در اسلام آباد با قدردانی از سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: پاکستان همیشه در ساعات سخت و دشوار در کنار ایران بوده است و ایران و پاکستان همکاری های خود را در مبارزه با پدیده غیرانسانی تروریسم ادامه خواهد داد و با کمک خداوند و ایمان ملت بزرگوار این پدیده شوم را ریشه کن خواهند کرد.

گفتنی است که حمله تروریستی چهارشنبه شب به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در استان سیستان و بلوچستان به برجا ماندن 27 شهید و 13 زخمی منجر گردید.
گروهک تروریستی موسوم به «جیش العدل» مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها