«مصطفی احمدی»، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا با بیان اینکه مشکلی از نظر تامین آجیل نداریم، گفت: امسال به دلیل خشکسالی و گرمازدگی با افت رکود ۷۰ درصدی تولید مواجه بودیم که باعث گران شدن آجیل شد.

وی با بیان اینکه حدوداً از ۴۰ روز پیش تا به الان ۲۰ درصد قیمت آجیل ارزان‌تر شده است، گفت: برای تنظیم بازار آجیل باید واردات انجام شود که تا به الان صورت نگرفته است.

احمدی ادامه داد: طبق روال سال‌های گذشته از پانزدهم اسفندماه ۳۰ تیم بازرسی در سطح شهر گشت‌های خود را آغاز خواهند کرد و در صورت بروز مشکل طبق روال قانونی برخورد خواهد شد. مردم نیز اگر شکایتی داشته باشند اتحادیه به صورت به طور جدی پیگیری و رسیدگی خواهد کرد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در پاسخ به اینکه برای شب یلدا آجیل یلدا تعبیه شده بود و آیا برای عید نیز شاهد بسته‌های آجیل عید خواهیم بود یا نه، گفت: آجیل یلدا نوعی آجیل شیرین بود که می‌توانستیم قیمت حداقلی و حداکثری برای آن تعیین کنیم اما برای شب عید آجیل شیرین نداریم و حدود ۷۰ الی ۸۰ قلم جنس است که هرکدام دارای انواع معمولی، اعلا و ممتاز هستند که نمی‌توان قیمت‌گذاری دقیقی انجام داد.

وی اظهار کرد: طبق روال، عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت‌ها خواهد بود. امسال چون تقاضا کمتر شده قیمت‌ها متعادل شده و اجناس به میزان کافی موجود است.