جناب ولسمشر غیر مشروع!


ما در کشور خود هزاران مشکل داریم، آنوقت ترا غم پاکستان گرفته است؟ هزاران تن از پشتون هاى ایالت خیبرپشتونخواه پاکستان به جاده ها ریختند و در برابر سخنان اشرف غنى و امرالله صالح که معاون تکت انتخاباتى، در دور بعدى میباشد، تظاهرات کردند و...

ما در کشور خود هزاران مشکل داریم، آنوقت ترا غم پاکستان گرفته است؟
هزاران تن از پشتون هاى ایالت خیبرپشتونخواه پاکستان به جاده ها ریختند و در برابر سخنان اشرف غنى و امرالله صالح که معاون تکت انتخاباتى، در دور بعدى میباشد، تظاهرات کردند و اینها را به مداخله متهم کردند و علیه شان شعار سردادند.

هفته پیش اشرف غنى رییس جمهورى این سرزمین غرق در آتش و خون، حمایت اش را از اعتراضات جنبش قومى پشتون هاى پاکستان اعلام کرد و پس از آن امرالله صالح معاون در برگه انتخاباتى اشرف غنى در انتخابات احتمالى ریاست جمهورى سال آینده بگونه چاپلوسانه و متملقانه از اظهارات آقاى غنى حمایت کرد و علیه دولت پاکستان اظهاراتى داشت.

این در حالى است که مقامات عالىرتبه دولتى، سیاسیون، روشنفکران، جامعه مدنى، احزاب سیاسى و حتى مقام هاى خارجى از سیاست هاى قومى آقاى اشرف غنى هرازگاهى سخنان و انتقاداتى داشته اند و آقاى غنى را به اعمال سیاست هاى قومى و حذف هویت هاى اجتماعى و فرهنگى و زبانى متهم کرده اند.

دیگر زمان آن فرارسیده است که آقاى رییس جمهورى اشرف غنى به این قرینه اى "کاکا برادر زاده هاى قدیمى" نقطه پایان بگذارد و به صداى رسایى پشتون هاى پاکستان که خود را پاکستانى و سر زمین پاکستان را جایگایى پدرى و اجدادى خود میدانند و تو را بیگانه و مداخله گر میخوانند، گوش بدهى و به فکر و زندگى صدها پشتون سرزمین خود باشى که در اثر ندانم کارى هاى خودت و سیاست هاى دولت ناکارا و احساسى تو، روزانه در کنج و کنار این کشور به توسط و توطئه هاى همین پاکستانى ها "کاکا برادر زاده ها" با شعار هاى مختلف، غرق در آتش و خون میگردند.

توریالی خاوری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !