رکود اقتصادی شدید ریاض در دوره «بن سلمان»


رکود اقتصادی شدید ریاض در دوره «بن سلمان»

مدیر دفتر اداره امور بدهی عربستان تاکید کرد که ریاض در دوره «بن سلمان» به گرفتن وامی به ارزش 31 میلیارد دلار روی آورده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، روزنامه عربستانی«مال» به نقل از «فهد السیف» مدیر دفتر اداره امور بدهی متعلق به وزارت دارایی عربستان نوشت: کشورش در طول سال 2019 میلادی نزدیک به 118 میلیارد ریال (31.46 میلیارد دلار) برای تامین مالی کسری بودجه وام خواهد گرفت. این مسئله رکود اقتصادی شدیدی را نشان می دهد که عربستان از زمان روی کار آمدن «محمد بن سلمان» ولیعهد در آن به سر می برد.

این روزنامه نوشت: دفتر اداره امور بدهی، دو میلیارد ریال(533 میلیون دلار) برای پرداخت بدهی به منظور تامین کسری بودجه 131 میلیارد ریال(35 میلیارد دلار) تخصیص خواهد داد.

السیف تاکید کرد: تامین باقی کسری در بودجه سال 2019 میلادی، بالغ بر 13 میلیارد ریال (3.46 میلیارد دلار) از ذخیره عمومی این کشور خواهد بود.

عربستان در دسامبر گذشته بزرگترین بودجه در تاریخ خود را اعلام کرد که 295 میلیارد دلار در ازای 260 میلیارد دلار درآمد، هزینه شده است و 35 میلیارد دلار کسری بودجه داشته اند.

این مسئول عربستانی پیش بینی می کنند که بتواند به دو صورت از بازار بین المللی قرض بگیرند. یکی ازآنها ویژه صدور صکوک است که انتظار می رود نیمه دوم سال 2019 میلادی آن را صادر کنند.

در همین حال، السیف گفت: ما درحال حاضر حجم مبالغی را که در صدور صکوک پس انداز مطرح خواهدشد، بررسی می کنیم.

عربستان در وضعیت از رکود و ضعف در رشد و کمبود تولید، نرخ تورم بالا و افزایش نسبت بیکاری بین جوانان عربستانی به سرمی برند.

براساس داده های بانک بین المللی، اقتصاد عربستان در طول سال 2017 میلادی نزدیک به صفر است. این آمار را تاکنون این کشور شاهد نبوده است.

براساس داده های بودجه 2018 میلادی، ارزش بدهی های کل تا پایان سال گذشته تا 438 میلیارد ریال(116.8 میلیارد دلار) افزایش یافته است.

مقامات عربستان برای نخستین بار از 25 سال پیش تاکنون به سمت وام گرفتن از بانکهای بین المللی حرکت کردند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری