هنوز وقت برای خروج از بن بست «برگزیت» هست


هنوز وقت برای خروج از بن بست «برگزیت» هست

صدر اعظم آلمان که به ژاپن سفر کرده است گفت که هنوز فرصت برای پیدا کردن راه حلی برای خروج از بن یست «برگزیت» وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «رویترز»، صدر اعظم آلمان که به ژاپن سفر کرده است، گفت که هنوز فرصت برای پیدا کردن راه حلی برای خروج از بن یست «برگزیت» وجود دارد.

«آنگلا مرکل» در کنفرانس اقتصادی در توکیو ،گفت : «از دیدگاه سیاسی هنوز وقت برای حل مسئله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وجود دارد.»

او با انداختن توپ در زمین لندن افزود: «همه طرف ها باید برای حل مسئله برگزیت همکاری کنند اما بسیار مهم است بدانیم که طرف بریتانیایی دقیقا چه دیدگاهی در خصوص روابطش با اتحادیه اروپا دارد.»

مرکل تصریح کرد که مسئله «بک استاپ» ایرلند شمالی گفتگوهای برگزیت میان اتحادیه اروپا و بریتانیا را پیچیده تر کرده است.

هدف بک استاپ اطمینان حاصل کردن از این است که بازگشتی به مرز سخت با ایرلند وجود ندارد اما حامیان برگزیت می ترسند که این طرح بریتانیا را متصل به قوانین گمرکی اتحادیه اروپا نگه دارد.

او گفت که مسئله «بک استاپ» مشکلی است که دقیقا تعریف شده و بنابراین یکی باید بتواند یک راه حل دقیقا تعریف شده را برای حل آن پیدا کند.

صدر اعظم آلمان خاطرنشان کرد که امکان پیدا کردن راه حلی برای این مشکل وجود دارد اما بستگی به نوع توافق تجاری دارد که ما با یکدیگر منعقد کنیم.

ابراز خوشبینی مرکل درباره حل مسئله برگزیت در حالی است که وزیر امور خارجه فرانسه امروز روز گذشته گفت که جایی برای بازگشت به عقب در خصوص توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وجود ندارد.

«ژان ایو لو دریان» گفت: «پیدا کردن راهی برای خروج از بن بست کنونی برگزیت با توجه به طرح بک استاپ ایرلندی،بسیار سخت است و امکان بازگشت به عقب در مور این توافق هم وجود ندارد.»

رهبران اتحادیه اروپا مخالف هرگونه تغییری در طرح «بک استاپ» ایرلند شمالی هستند چرا که نگرانند حتی کوچک ترین تغییرات ،آینده ایرلند که پس از برگزیت یکی از اعضای با ارزش اتحادیه اروپا باقی می ماند را دچار آسیب کند.

به این ترتیب فرآیند برگزیت در بریتانیا دچار پیچیدگی بسیار زیادی شده است که حل آن را تقریبا غیر ممکن و برگزیت بدون توافق را محتمل تر از همیشه کرده است.

به گفته تحلیلگران،آنچه در نهایت باید برای خروج از بن بست برگزیت برای بریتانیا اتفاق بیفتد برگزاری همه پرسی دوم ،خروج بدون توافق از برگزیت یا ماندن در اتحادیه اروپا است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق