روابط با جهان اسلام مانند میوه ای است که باید رسیده شود


روابط با جهان اسلام مانند میوه ای است که باید رسیده شود

رهبر کاتولیک های جهان در راه بازگشت به «رم» بازدیدش از امارات را گامی رو به جلو برای گفتگو با اسلام توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «دیلی استار»،پاپ فرانسیس،رهبر کاتولیک های جهان در سخنرانی برای جمعیت 170 هزار نفری در استادیومی واقع در ابوظبی،پایتخت امارات خواستار پایان دادن به جنگ در سراسر خاورمیانه و حمایت از حقوق شهروندان شد.

جمعیتی که در این استادیوم حضور داشتند در حالی که پرچم های زرد واتیکان و پلاکاردهایی برای خوشاندگویی به پاپ را به همراه داشتند از رهبر کاتولیک های جهان استقبال کردند.

پاپ فرانسیس در بازدید سه روزه خود از امارات توجه ویژه ای به مهاجران و کارگران مهاجر که در این کشور زندگی می کنند،نشان داد.

رهبر کاتولیک های جهان در راه بازگشت به «رم» بازدیدش از امارات را گامی رو به جلو برای گفتگو با اسلام توصیف کرد و گفت :« روابط با اسلام و جهان اسلام باید مانند میوه برسد.»

امارات به عنوان بخشی از برنامه «سال شکیبایی» 2019 از پاپ برای بازدید از این کشور دعوت کرده بود.

پاپ فرانسیس در دیدار با رهبران اسلامی و مسیحی در امارات هم بر پایان دادن به ناآرامی ها در خاورمیانه از جمله جنگ یمن و سوریه تاکید کرد.

رهبر کاتولیک های جهان در روز آخر بازدید خود از امارات به خبرنگاران گفت که در دیدارهای خصوصی خود با رهبران این کشور ،نشانه های مثبتی از آغاز فرآیندهای صلح برای پایان دادن به جنگ یمن را شاهد بود.

پاپ و «شیخ احمد الطیب»،امام جماعت الازهر توافقنامه ای با مضمون «برادری انسانی برای صلح جهانی» امضا کردند.

به گفته مقامات واتیکان،گفتگوهای میان مذهبی از اهمیت ویژه ای برای پاپ برخوردار است و سفر او به کشورهای اسلامی نمونه بارز تلاش او برای گسترش فرهنگ تعامل با جهان اسلام است.

پاپ پس از سفر به امارات با هدف گسترش ارتباط میان مسیحیان و یهودیان در روزهای 30 تا 31 مارس به مراکش سفر می کند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور