هیچ محدودیتی برای ثبت نام آزمون اعطای مدرک به حافظان وجود ندارد


هیچ محدودیتی برای ثبت نام آزمون اعطای مدرک به حافظان وجود ندارد

مدیر دبیرخانه طرح های ملی سازمان دارالقرآن گفت: فقط حافظان 10 جزء، 20 جزء و حافظان کل شامل دریافت مدرک تخصصی و استفاده از مزایای مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند.

«حسین بهبودی» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن ومعارف خبرگزاری شبستان درباره چهاردهمین دوره آزمون های ارزیابی و اعطای مدارک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: مبتنی بر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 84 مبنی بر اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم این ارزیابی از سال 85 شروع شده است که تا امروز 13 دوره از آن توسط دبیرخانه سازمان تبلیغات اسلامی با موفقیت برگزار شده است.
مدیر دبیرخانه طرح های ملی سازمان دارالقرآن گفت: در 13 دوره قبلی قریب به 60 هزار نفر در این آزمون ها شرکت داشته اند، امروز هم خود را آماده این می کنیم که چهاردهمین دوره این آزمون تخصصی را برگزار کنیم. ثبت نام این آزمون از 21 بهمن سال جاری شروع شده و متقاضیان می توانند با ورود به «سایت تلاوت» ثبت نام خود را انجام دهند.


وی تاکید کرد: به دلیل تغییرات و ارتقا سایت متقاضیان محترم حتما قبل از ورود به سایت ضوابط ثبت نام را که در همین سایت موجود می باشد را مطالعه کنند تا با اشراف خوب و کامل بتوانند ثبت نام خود را انجام دهند. متقاضیان از 21 بهمن ماه تا 21 اسفند ماه فرصت دارند تا ثبت نام خود را انجام دهند و بعد از اتمام این زمان یک هفته هم مهلت دارند تا به اصلاح و ویرایش اطلاعات خود رسیدگی و ثبت نام خود را تکمیل کنند.


بهبودی با تاکید بر اینکه زمان ثبت نام و ویرایش اطلاعات به هیچ عنوان تمدید نمی شود،‌ تصریح کرد: حافظان قرآن باید حتما اطلاعات خود را دقیق و کامل در سامانه ثبت کنند و اگر سوالاتی مبنی بر روند ثبت نام دارند می توانند با شماره گیری 66955918-021 با کارشناسان مجرب دبیرخانه تماس و مشکل خود را برطرف کنند.


بهبودی در پاسخ به این سوال که شرایط کلی شرکت در این طرح چگونه است گفت: هیچ محدودیتی در رابطه با سن، جنس، میزان تحصیلات و... وجود ندارد الا اینکه حافظان باید علاوه بر امتحانات حسن حفظ در امتحانات علوم و فنون تخصصی قرآن کریم اعم از ترجمه قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم و ... شرکت نمایند.


وی در رابطه با حافظان کمتر از 10 جزء یا همان حافظان بخش عمومی هم عنوان کرد: در سال های گذشته به این صورت بود که حافظان 3 جزء و 5 جزء هم در آزمون شرکت می کردند و مدرک عمومی دریافت می کردند ولی بعد از ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فقط حافظان 10 جزء، 20 جزء و حافظان کل شامل دریافت مدرک تخصصی و استفاده از مزایای مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند.


وی افزود: آیین نامه ارزیابی های عمومی حافظان قرآن کریم در مقاطع مختلف اعم از 1 جزء، 2 جزء، 3 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20جزء و حافظان کل تهیه و تنظیم شده و حفاظ می توانند برای دریافت مدرک عمومی از این آیین نامه ها برای کسب اطلاع بیشتر استفاده نمایند.


مدیر دبیرخانه طرح های ملی سازمان دارالقرآن همچنین درباره حجم گسترده مراجعات به سایت تلاوت نیز گفت: ما در 13 دوره قبلی تجربه این کار را داشته ایم و تلاش کردیم تا برای سامانه جدید هم در پیک استفاده از سایت و شروع ثبت نام در ساعات و روزهای اولیه مشکل خاصی بوجود نیاید و به مراجعان این اطمینان را می دهیم که مشکلات خاصی بوجود نیاید و به صورت مقطعی بوده، همکاران من تلاش می کنند تا خطایی بوجود نیاید.


بهبودی در پاسخ به این سوال که حافظان قرآن کریم به غیر از دریافت مدرک تخصصی شامل چه مزایایی می شوند گفت: مزایا و امتیازات حافظان تخصصی طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد و این مدرک معادل مدرک دانشگاهی بوده و مزایای استخدامی دارد.


وی ادامه داد: حافظان درجه پنج مدرک تخصصی به عنوان دیپلم، درجه چهار معادل فوق دیپلم، درجه سه معادل لیسانس، درجه دو معادل فوق لیسانس و درجه یک که اساتید حفظ به آنها تعلق می گیرد معادل دکتری تلقی می شود. درج در بنیاد ملی نخبگان، کمک هزینه و تسهیلات نیز امتیاز دیگری است که حافظان در دانشگاه ها می توانند از آن استفاده کنند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی