سیل خروشان مردم در راهپیمایی 22 بهمن معجزه و عنایت الهی بود


سیل خروشان مردم در راهپیمایی 22 بهمن معجزه و عنایت الهی بود

آیت الله صدیقی با بیان اینکه سیل خروشان مردم در راهپیمایی 22 بهمن معجزه و عنایت الهی بود، گفت: مردم ایران انقلابشان را دوست دارند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «کاظم صدیقی» در مراسمی که به مناسبت جشن چهل سالگی انقلاب در مسجد جامع ضرابخانه(غدیر) برگزار شد با قدردانی از حضور پور شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: خداوند به جماعت عنایات ویژه‌ای دارد و رحمت خویش را نثار آنان می کند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه خداوند در طول 40 ساله انقلاب ملت ایران را مورد عنایت خویش قرار داده است، گفت: چه کسی تصور می کرد حکومت 2 هزار ساله طاغوت توسط یک مرجع تقلید نابود شود حتی پس از انقلاب برخی مراجع میگفتند شاه باقی بماند و قانون اساسی اجرا شود اگر شاه برود چه کسی باید کشور را اداره کند، مگر آخوندها هم می توانند کشور را اداره کنند؛ تا پیش از انقلاب اینکه علما بیایند مدیریت ملت و کشوری را به دست بگیرند وجود نداشت اما امام آمدند و فرمودند شاه باید برود؛ خداوند نیز سخن ایشان را عملی کرد و نه تنها شاه بلکه آمریکا، شوروی، شراب خانه‌ها، کاباره‌ها و... را از کشور بیرون کرد.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به دشمنی دشمنان در طول 40 ساله انقلاب، تصریح کرد: دشمنان در طول این چهل سال توطئه فراوانی علیه انقلاب طراحی کردند که هیچ کدام به نتیجه نرسید که یکی از آنان کودتای نوژه بود که توسط یکی از اعضای کودتا و با راهنمایی مادرش اطلاعات این اقدام خبیثانه به محضر امام راحل مطرح شد و آن توطئه شوم به نتیجه نرسید این نیز از عنایات الهی بود که شامل انقلاب اسلامی شد.

وی ادامه داد: در ماجرای طبس نیز خداوند انقلاب اسلامی را از توطئه دشمنان نجات داد و سربازان آمریکایی را در کویر طبس جز غاله کرد و آمریکا با این ننگ مفتضحانه سربازان سوخته‌اش را در مقابل دیدگان جهان از ایران خارج کرد. همچنین پیروزی در جنگ تحمیلی نیز از عنایات الهی بود چرا که دشمنان به تصور اینکه می توانند در طول یک هفته ایران را فتح کنند و صدام در تهران مصاحبه تلوزیونی داشته باشد با همه تجهیزات نظامی خود به ایران حمله کردند و در این مورد هم موفق نشدند و بعد از 8 سال کشور ایران به پیروزی رسید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم در طول این چهل سال با ثبات قدم در همه عرصه ها از انقلاب دفاع کردند، گفت: امروز با شرایط اقصادی کشور و بیکاری جوانان و توافقاتی که موجبات تحریم بیشتر را برای کشور فراهم کرد و امیدها را ناامید کرد مردم در جشن 40 سالگی انقلاب نشان دادند که خواهان و دوستار انقلاب اسلامی هستند و می دانند که این انقلاب است که به آنان عزت داده برای همین با حضور در راهپیمایی 22 بهمن حماسه آفریدند.

وی ادامه داد: حضور مردم در جشن 40 سالگی انقلاب برای دریافت پول و منصب نبود بلکه این قدرت الهی بود تا نهضت حسینی و خون شهدا حفظ شود کسانی از این حضور ناراحت‌اند افرادی هستند که نمی توانند حق و باطل را تشخیص دهند. این سیل خروشانی که در ۲۲ بهمن راه افتاد تنها در تهران نبود در همه شهرها و روستاها همه وارد صحنه شده بودند بنابراین ملت ایران باید به خودشان ببالند که مورد توجه عنایات الهی هستند.

آیت الله صدیقی بیان داشت: یکی از امتیازهای انقلاب ایران که در طول تاریخ بی نظیر است مربوط به مسأله رهبری این قیام می شود رهبری انقلاب را یک مجتهد جامع الشرایط بر عهده داشت برای همین انقلاب ایران با انقلاب کارگری و یا صنعتی که بقا و ثبات نداردند متفاوت است، انقلاب ایران چون الهی بود و کوچک و بزرگ در این قیام حضور داشتند در طول این چهل سال انقلاب باقی ماند.

وی افزود: همچنین مساجد در پیروزی انقلاب بسیار نقش آفرین بودند و مردم بدون اینکه به امکانات مادی تکیه کنند تنها با توکل به خداوند از طاغوت بیزاری جستند و به حکومت الهی آری گفتند و با شعار نه شرقی و نه غربی شعار الهی سردادند و همه ملت ایران از هر زبان و نژادی با تبعیت از رهبری الهی زیر یک پرچم قرار گرفتند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت