بازداشت مدیر ارشد صندوق سرمایه گذاری آمریکا در روسیه


بازداشت مدیر ارشد صندوق سرمایه گذاری آمریکا در روسیه

مایکل کالوی، موسس و شریک ارشد بنگاه اقتصادی بارینگ وستوک به همراه دو نفر از دیگر مدیران این صندوق سرمایه گذاری آمریکایی، به اتهام کلاهبرداری در مسکو بازداشت شدند.

بازداشت مدیر ارشد صندوق سرمایه گذاری آمریکا در روسیهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، یک مدیر کهنه کار صندوق سرمایه گذاری آمریکایی به اتهام کلاهبرداری درباره پرونده‌ای که برای روسیه احتمالا چالش تجاری و اقتصادی به همراه خواهد داشت در مسکو بازداشت شد.

مایکل کالوی، موسس و شریک ارشد بنگاه اقتصادی بارینگ وستوک به همراه دو نفر از دیگر مدیران صندوق سرمایه گذاری در مسکو بازداشت شدند.

مقامات قضائی پایتخت روسیه در باره روند محاکمه و صدور حکم آنان تشکیل جلسه می‌دهند.

براساس اظهارات مقامات دادگاه باسمانی روسیه، کالوی که از ۱۹۹۴ به همراه ۵ نفر دیگر شامل دو مدیر بارینگ وستوک سرگرم فعالیت دراین کشور بوده با اتهامات کلاهبرداری روبرو هستند.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از یکی از بازپرسان دادگاه نوشت، کالوی مظنون است از بانک وستوچنی که شرکت بارینگ وستوک سهامدار آن است ۳۷ میلیون دلار اختلاس کرده است.

کالوی که امروز بعد از ظهر در روند محاکمه دادگاه حاضر شد مدت زمان زیادی است در روسیه فعالیت و در بخش‌های فن آوری این کشور شامل شرکت بزرگ یاندکس مربوط به پژوهش‌های وب سایتی سرمایه گذاری کرده است.

گفته می‌شود اینگونه اتهامات ناشی از مناقشات طولانی بین سهامداران وستوچنی بوده و زمانی مطرح می‌شود که روسیه سرگرم برگزاری کنفرانس بزرگ سرمایه گذاری سوچی با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور است.

آژانس‌های خبری روسیه به نقل از دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کردند پوتین از بازداشت کالوی بی اطلاع است.

وی افزود، مسئولان شرکت بارینگ وستوک بازداشت کارکنان این شرکت و اتهامات مطروحه را ناشی از مناقشه با سهامداران بانک وستوچنی می‌دانند.

این شرکت ضمن تاکید بر قانونی بودن فعالیت کارکنان خود و دفاع از حقوق آنان تصریح کرد، فعالیت‌های شرکت بارینگ وستوک در فدارسیون روسیه مناسب و منطبق با همه قوانین جاری بوده است.

این شرکت همچنین اعلام کرد به رغم بازداشت کارکنان خود به فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خود ادامه می‌دهد.

بارینگ وستوک که بیش از سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه متعهد برای روند سرمایه گذاری‌های خود دارد، در خلال دهه پرمناقشه انتقال قدرت ۱۹۹۰ و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سرمایه گذاری را در این کشور اغاز کرد.

عمده سرمایه گذاری‌های این شرکت بیش از انکه در بخش‌های نفت و گاز دولتی صرف شد در زمینه‌های شرکت‌های فن آوری، مخابراتی و عمده فروشی است.

بیل برادر مدیر سرمایه گذاری انگلیسی که شرکت سرمایه گذاری هرمیتاج وی در سال ۲۰۰۷ مورد حمله مقامات روسیه قرار گرفت معتقد است، بازداشت کالوی را ناشی از فساد کامل در روسیه توصیف کرد.

وی افزود، اغلب کسانی که در مسکو می‌شناختم بدون انتقاد سرگرم کار خودشان بوده و هرگز از دولت انتقاد نمی‌کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت