هند سفیر پاکستان را احضار کرد


هند سفیر پاکستان را احضار کرد

تهران - ایرنا - یک مقام دولت هند گفت: دهلی نو در پی حمله خونین به یک کاروان نظامی در ایالت کشمیر، سفیر پاکستان را احضار کرد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، حادثه تروریستی روز جمعه در کشمیر 44 کشته به جا گذاشت و در پی این حادثه هند از پاکستان خواست کمک به تروریست ها را متوقف کند.
ویجای جاکلی وزیر مشاور در امور خارجی هند با فراخواندن سهیل محمود سفیر پاکستان اعتراض شدید کشورش درباره حمله تروریستی در منطقه پلواما در کشمیر را به وی ارایه کرد.
در پی این حادثه و متهم شدن پاکستان از سوی «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به دست داشتن در حمله انتحاری کشمیر، یک مقام مسئول در وزارت خارجه پاکستان روز جمعه گفت که معاون نمایندگی هند در اسلام آباد به وزارت خارجه فراخوانده شده است.
این مقام پاکستانی افزود: ما ادعاهای بی اساس هند را به شدت محکوم می کنیم.
پلیس هند روز گذشته اعلام کرد که یک عضو گروه موسوم به 'جیش محمد' خودرو حامل 350 کیلوگرم مواد منفجره را در مسیر اتوبوس حامل نیروهای نظامی هند قرار داده و آن را منفجر کرده است.
دهلی نو ادعا می کند که گروه موسوم به «جیش محمد» از سوی دستگاه های اطلاعات پاکستان حمایت می شود.
گروه تروریستی موسوم به جیش محمد مسئولیت این حمله را پذیرفته است و عامل این حمله انتحاری را 'عادل احمد دار' معرفی کرده است. این بزرگ ترین حمله تروریستی در جامو و کشمیر محسوب می شود.
در سال 2016، حمله شبه نظامیان به پایگاه نیروی هوایی هند در شهر اوری به کشته شدن 19 سرباز هندی منجر شد. این حمله دلیلی بود تا دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند یک حمله محدود علیه پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان ترتیب دهد.
به گفته مقامات دفاعی هند در این حمله بیش از 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستان کشته شدند.
شبد**1480**1379

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403