دیدار لاوروف و موگرینی در مونیخ؛ برجام محور گفت وگوها


دیدار لاوروف و موگرینی در مونیخ؛ برجام محور گفت وگوها

خبرگزاری آریا - سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه شب در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله برجام گفت‌وگو کردند.

دیدار لاوروف و موگرینی در مونیخ؛ برجام محور گفت وگوها
خبرگزاری آریا - "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه و "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه شب در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله "برجام" گفت‌وگو کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، "لاوروف" و "موگرینی" در این دیدار درباره برجام، وضعیت سیاسی و امنیتی در جهان، اوضاع در اوکراین، ونزوئلا، مشکلات پیشرو در حل و فصل بحران سوریه و آخرین تحولات در بالکان بحث و تبادل نظر کردند.
براساس این گزارش، دو طرف در این دیدار در خصوص برخی جنبه های روابط روسیه و اتحادیه اروپا نیز به صورت کلی دیدگاه های خود را مطرح کردند.
"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا، سه شنبه 8 می به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.
این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.
کنفرانس امنیتی مونیخ عصر جمعه با حضور بیش از صد تن از مقامات و شخصیت های سیاسی، امنیتی و بین المللی از جمله روسای کشورها، وزرای خارجه، دفاع و برخی مقامات سازمان های بین المللی آغاز بکار کرد.
117

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان