تجدیدپذیرها منبع اصلی تامین انرژی تا سال 2040/ سوخت‌های فسیلی به آهستگی از بازار درآمد کنار می‌روند


تجدیدپذیرها منبع اصلی تامین انرژی تا سال 2040/ سوخت‌های فسیلی به آهستگی از بازار درآمد کنار می‌روند

انرژی های تجدیدپذیر تا سال 2040به یکی از منابع اصلی تامین انرژی در جهان تبدیل و بیش از 30درصد برق جهان را تامین خواهند کرد، اتفاقی که باعث کنار رفتن سوخت های فسیلی از بازار درآمدهای جهان می‌شود.

اقتصادآنلاین-منصوره محمدی؛ درحالی که جنگ قدرت های جهان بر سر ذخایر نفتی ادامه دارد و دولت ها سعی می کنند با کاهش و افزایش تولید همدیگر را تنبیه کنند، اما این انرژی های تجدیدپذیر هستند که در سکوت و به آهستگی راه خود را در جهان انرژی باز می کنند.

در جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی گاردین، انرژی های تجدیدپذیر، در دو دهه آینده به اصلی ترین منبع تامین انرژی در جهان تبدیل خواهند شد.

شرکت نفت بریتانیا اعلام کرده است که انرژی خورشد و باد و سایر انرژی های تجدیدپذیر تا سال 2040، حدود 30 درصد از برق جهان را تامین خواهند کرد و بیش از 50 درصد مصرف تجدیدپذیرها متعلق به قاره اروپا خواهد بود.

حدود 45 سال زمان صرف شد تا سهم نفت به عنوان یک منبع انرژی جهانی از یک درصد به ده درصد برسد، برای گاز نیز حدود 50 سال طول کشید، اما این روند برای انرژی های تجدیدپذیر بسیار سریع تر در حال رخ دادن است. تجدیدپذیرها در طی 25 سال به منبع اصلی انرژی در جهان تبدیل خواهند شد.

هرچند که تقاضای اصلی تا سال 2040 متعلق به هیدروکربن ها خواهد بود. انتظار بر این است که تا این سال میزان تقاضای جهانی نفت و گاز بین 80 تا 130 میلیون بشکه در روز خواهد شد. در حالی که اکنون این رقم در حدود 100 میلیون بشکه در روز است.

این گزارش درباره چشم انداز جلوگیری از مصرف گازهای گلخانه ای و مقابله با گرمایش زمین مبهم و تاریک است. انتظار می رود که انتشار گاز کربن تا سال 2040 به دلیل افزایش تقاضای جهان در مصرف انرژی بیش از 10 درصد افزایش یابد، زیرا همچنان سوخت های فسیلی کلید اصلی تامین انرژی جهان خواهند بود.

اما انتظار می رود مصرف انرژی های تجدیدپذیر سالانه حدود 7.1 درصد افزایش یابد، و در نهایت تا سال 2040 جایگزین منبع برتر تامین انرژی جهان، سوخت های فسیلی شود.

با وجود آنکه تاثیر مخرب سوخت های فسیلی بر محیط زیست و سلامتی انسان ها شناخته شده است و جهان به سمت جایگزینی منابع تامین انرژی می رود، اما غول های سوخت فسیلی هنوز قادر به تشویق نیروی کار خود برای تغییر تولید انرژی از هیدروکربن ها به تجدیدپذیرها نیستند. از طرفی تلاش جامعه جهانی برای جایگزینی منابع پاک تامین انرژی باعث می شود در دهه های آینده شاهد خروج آهسته سوخت های فسیلی از بازار جهانی درآمدهای انرژی باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟