چهل سال اسناد تئاتر ایران به نمایش درآمد


چهل سال اسناد تئاتر ایران به نمایش درآمد

نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر ایران در پنجمین شب جشنواره تئاتر فجر در معرض نمایش قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر ایران به همراه رونمایی از چهار کتاب سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در پنجمین شب جشنواره با حضور شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، نادر برهانی مرند، دبیر جشنواره تئاتر فجر و جمعی از هنرمندان در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شد.

ابتدای این مراسم چهار عنوان کتاب تئاتر با عناوین «تئاتر ایران» نوشته آدولف تالاسو و ترجمه جلال ستاری، «تماشا در عصر صفویه» نوشته ژان کالمار و ترجمه یداله آقاعباسی، «بیداری» نوشته ژولیان گارنر و ترجمه داود دانشور و «تئاتر انقلاب؛ مجموعه مقالات سمینار پژوهشی تئاتر پس از انقلاب اسلامی» با گردآوری حامد سقایان رونمایی شد.

سپس نادر بهرانی مرند دبیر جشنواره با اشاره به اینکه کتاب ها با همت نصرالله قادری مدیربخش انتشارات جشنواره منتشر شده، گفت: نمایشگاهی که امشب افتتاح می شود نیز اسناد چهل سال تئاتر ایران است البته کامل هم نیست منتها اسناد ده های هشتاد و نود بیشتر در دسترس بوده است این نمایشگاه میتواند سرآغازی برای پژوهشگران تئاتر و هنرهای تجسمی باشد.

وی با تأکید بر فرصت ده ماهه جمع آوری آثار گفت: برخی وقایع تئاتری شهرستان ها کمتر منعکس شده است و مجالی برای آن نبوده است ولی این مسیر ادامه خواهد داشت.

برهانی مرند در ادامه افزود: در نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر ایران اسناد مربوط به افراد دبیرخانه جشنواره سی و هفتم، اداره کل هنرهای نمایشی و افراد منصوب به آن ها استفاده نشده است. تنها عکسی از بنده و چند دوست دیگر متعلق به سال ۱۳۶۹ و نهمین جشنواره تئاتر فجر در نمایشگاه وجود دارد که نشان می دهد ما در آن زمان راهنمایان فرهنگی و هنری جشنواره بوده ایم.

در پایان از تلاش های ابراهیم حسینی و همکارانش برای گردآوری اسناد و مدارک و برپایی نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر ایران قدردانی شد و سپس شهرام کرمی و نادربرهانی مرند نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر را افتتاح کردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید