نگاه تهران به روابط با دوشنبه نگاه خویشاوندی است/ ایران از هیچ گروهی که علیه ارکان قانونی تاجیکستان اقدام کند، حمایت نمی‌کند


نگاه تهران به روابط با دوشنبه نگاه خویشاوندی است/ ایران از هیچ گروهی که علیه ارکان قانونی تاجیکستان اقدام کند، حمایت نمی‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ما خواهان تاجیکستانی هستیم که همواره برخوردار از امنیت، ثبات، مقتدر و رو به رشد و توسعه باشد، تاکید کرد: سیاست و رویکرد جمهوری اسلامی ایران در سال‌های بعد از استقلال این کشور همراهی و ایستادن در کنار دولت تاجیکستان بوده و این سیاست و رویکردی است که همچنان از سوی ما اعمال می‌شود و تغییری نکرده است. ایران از...

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ما خواهان تاجیکستانی هستیم که همواره برخوردار از امنیت، ثبات، مقتدر و رو به رشد و توسعه باشد، تاکید کرد: سیاست و رویکرد جمهوری اسلامی ایران در سال‌های بعد از استقلال این کشور همراهی و ایستادن در کنار دولت تاجیکستان بوده و این سیاست و رویکردی است که همچنان از سوی ما اعمال می‌شود و تغییری نکرده است. ایران از هیچ گروهی که علیه ارکان قانونی تاجیکستان اقدام کند، حمایت نکرده و نمی‌کند و همیشه روابط خوب و برادرانه با دولت آن کشور را خواستار بوده است.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص سخنان وزیر امور خارجه تاجیکستان و روابط فیمابین دو کشور گفت: روابط ایران و تاجیکستان روابطی عمیق و مبتنی بر ریشه های مشترک و کهن است، نمی‌توان این پیوندها و پیوستگی‌های به یادگار و ماندگار از گذشته‌های دور را نادیده گرفت. من با سخنان وزیر امور خارجه این کشور در مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران موافقم و فکر می‌کنم تاریخ، جغرافیا، گذشته و آینده و تمامی اشتراکات میان ما، همه بر ضرورت همکاری‌ها و همدلی‌های هرچه بیشتر دو دولت و دو ملت تاکید می‌کند.

وی ادامه داد: اصولا سیاست ایران نسبت به همسایگان، سیاستی آشکار و کاملا روشن و براساس تعمیق و توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها در تمامی زمینه‌های ممکن و روابط توام با حسن همجواری و نزدیکی روابط دولت‌ها و ملت‌ها استوار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ما خواهان تاجیکستانی هستیم که همواره برخوردار از امنیت، ثبات، مقتدر و رو به رشد و توسعه باشد، اظهار داشت: سیاست و رویکرد جمهوری اسلامی ایران در سال‌های بعد از استقلال این کشور همراهی و ایستادن در کنار دولت تاجیکستان بوده و این سیاست و رویکردی است که همچنان از سوی ما اعمال می‌شود و تغییری نکرده است. ایران از هیچ گروهی که علیه ارکان قانونی تاجیکستان اقدام کند، حمایت نکرده و نمی‌کند و همیشه روابط خوب و برادرانه با دولت آن کشور را خواستار بوده است. برای ما استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و روابط دوستانه و برادرانه دو دولت یک اولویت و اصل اساسی است؛ نگاه ما به روابط با دولت تاجیکستان نگاه خویشاوندی است.

قاسمی با بیان اینکه امیدواریم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های بالقوه موجود و به ویژه فعال‌تر شدن کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور، گام‌های موثر و‌ مشترکی برای گسترش روابط دوجانبه برداریم، تصریح کرد: آرزوی قلبی ما افزایش همدلی و گسترش روابط در همه زمینه‌ها و ترسیم آینده‌ای روشن در این ارتباط است؛ البته باید این توجه و هوشیاری را داشته باشیم که روابط دوستانه و برادرانه ما همواره دشمنان و بدخواهانی داشته و دارد که باید با هوشمندی، تلاش‌های شیطنت‌آمیز برای تخریب روابط دو کشور را خنثی کنیم.

وی افزود: اصولا با توجه به شرایط منطقه و کانون‌هایی که در جهت گسترش افراط‌گرایی و تقویت تروریسم می‌کوشند تا امنیت و ثبات و حاکمیت کشورها را هدف قرار دهند، باید در یک همکاری مشترک و جمعی تا از میان رفتن این تهدیدات تلاش کرد و این به یک عزم همگانی و حتی جهانی نیاز دارد. ایران به سهم خود تاکنون با تمام توان در این مسیر گام برداشته و در کنار تمامی کشورها و حاکمیت‌هایی بوده که مورد تهدید از سوی تروریسم و افراط‌گرایی قرار داشته‌اند و این رویکرد را همچنان ادامه خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار