مذاکرات تجاری چین و آمریکا در پکن پایان یافت


مذاکرات تجاری چین و آمریکا در پکن پایان یافت

پکن- ایرنا- ششمین دور مذاکرات سطح بالای تجاری و اقتصادی چین و آمریکا، بعد از دو روز رایزنی شامگاه جمعه در پکن پایان یافت.

به گزارش ایرنا از شینهوا، 'لیو هه' عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست، معاون نخست وزیر و مسئول طرف چینی در گفت و گوی اقتصادی چین و آمریکا و 'استیون منوچین' وزیر دارایی آمریکا و 'رابرت لایتیزر' نماینده تجاری این کشور به صورت مشترک ریاست این نشست را بر عهده داشتند.
نمایندگان دو کشور در مذاکرات دو روز گذشته ضمن اجرای دقیق توافق رهبران دو کشور در ملاقات آرژانتین، درباره مسایل مورد توجه دو طرف مانند انتقال فناوری، حفاظت از حق حاکمیت معنوی، موانع غیرگمرکی، صنایع خدماتی، کشاورزی، تعادل تجاری، مکانیسم اجرایی و مسایل مورد توجه چین به بحث و تبادل نظر پرداختند.
هدف عمده دو طرف در این دور از مذاکرات رسیدن به توافقی اصولی و برگزاری رایزنی درباره جزییات یاداشت تفاهم درباره مسایل تجاری و اقتصادی بین دو کشور بود.
دو طرف در پایان دو روز مذاکره اعلام کردند بر اساس مهلت تعیین شده توسط رهبران دو کشور، برای رسیدن به توافقنامه تلاش می کنند.
دو کشور قرار است هفته آینده هفتمین دور مذاکرات تجاری را در واشنگتن ادامه دهند.
رییس جمهوری چین شامگاه جمعه و بعد از پایان این مذاکرات، با هیات تجاری ایالات متحده آمریکا دیدار و گفت و گو کرد.
شی در این دیدار با بیان اینکه دو طرف قرار است هفته آینده در واشنگتن رایزنی ها را ادامه دهند اظهار امیدواری کرد طرفین برای رسیدن به توافقی که منافع هر دو کشور و معاهده برد - برد را تضمین کند، تلاش کنند.
'استیون منوچین' وزیر خزانه داری آمریکا نیز شامگاه امشب بعد از دو روز مذاکره با مقامات اقتصادی چین در پکن، در توئیتی این مذاکرات را «سازنده» توصیف کرد.
طرفین پایان ماه دسامبر برای رسیدن به توافق نهایی تا اول مارس به مدت سه ماه آتش بس کردند و اگر تا پایان این زمان به توافق نرسند احتمال می رود جنگ تعرفه ای ترامپ با پکن تشدید شود.
در دور نخست تعرفه ها از جولای سال قبل تا اکنون آمریکا 250 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین را مشمول 10 تا 25 درصد تعرفه کرده و چین نیز متقابلا 110 میلیارد دلار از کالاهای آن کشور را مورد تعرفه 5 تا 10 درصدی قرار داده است.
ترامپ چین را تهدید کرده است که اگر تا پایان این زمان، توافقی حاصل نکند آن زمان 200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای این کشور را مشمول تعرفه خواهد کرد.
**آساق**1904**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی