آغاز بارش برف در جاده های مازندران ؛ رانندگان احتیاط کنند


آغاز بارش برف در جاده های مازندران ؛ رانندگان احتیاط کنند

ساری - ایرنا - فرمانده پلیس راه مازندران اعلام کرد که هم اکنون محور کندوان و هراز برفی و جاده های فیروزکوه و کیاسر هم مه آلوده و در برخی نقاط همراه با بارش باران است.

سرهنگ علیرضا قدمی شامگاه جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر در محور کندوان از محدوده پل زنگوله تا گرماب در محدوده استان البرز بارش نسبتا سنگین برف مشاهده می شود و در باقی مسیرهای این محور هوا مه آلود و بارانی است.
وی افزود: در محور هراز نیز با وجود آفتاب صبحگاهی در اکثر این محدوده، در حال حاضر شاهد بارش باران برف در محدوده آب اسک تا آبعلی به همراه مه غلیظ در این محدوده هستیم که منجر به کندی تردد خودروها شده است.
فرمانده پلیس راهور مازندران گفت که در محور های کناره، فیروزکوه و کیاسر آسمان ابری دارند ولی در برخی مناطق بارش باراان پراکنده آغاز شده است.
قدمی به دلیل پیش بینی ادامه شرایط جوی نامساعد تا اوایل هفته پیش رو، به همراه داشتن وسایل زمستانی از جمله زنجیر چرخ، لباس گرم و مقداری غذا در خودرو را برای تردد در محورهای کوهستانی الزامی اعلام کرد.
** کاهش 6 درجه ای دما در روز های پایانی هفته
معاون توسعه پیش بینی هواشناسی مازندران هم گفت که با توجه به ورود سامانه سرد در استان پیش بینی می شود تا اوایل روز یکشنبه دمای استان در برخی نقاط تا 6 درجه کاهش یابد.
احمد اسدی به آغاز بارش برف در ارتفاعات مازندران بخصوص از غرب استان اشاره کرد و افزود: احتمالا بارش ها تا صبح روز یکشنبه 28 بهمن ماه ادامه دارد.
وی گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی پیش بینی می شود برای امشب و فردا بارش برف تمامی ارتفاعات استان را در بر گیرد و که با توجه گذر فصل سرما طبیعی است.
او افزود: از اواخر روز شنبه تا روز سه شنبه جوی پایدار در استان حاکم و از شدت بارندگی ها کاسته می شود، اما هوای سرد در استان پایدار می ماند.
اسدی گفت که برای روزهای سه شنبه نیز با ورود سامانه بارشی و کم فشار به استان، بارش باران و کاهش نا محسوس دما پیش بینی می شود.
در حال حاضر نوشهر با 12 درجه گرم ترین و بلده نور و سیاه بیشه با پنج درجه سانتیگراد سرد ترین نقطه مازندران است و پیش بینی می شود که در روزهای آینده دمای هوا در مناطق کوهستانی به زیر صفر نیز برسد.
7335/1654

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت