علت افزایش ناگهانی قیمت خودرو چیست؟


علت افزایش ناگهانی قیمت خودرو  چیست؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: در این شرایط با عرضه کم خودرو از سوی خودروسازان برخی کمین کرده‌اند و برای خرید خودرو به بازار هجوم آورده‌اند. علت افزایش ناگهانی قیمت خودرو عرضه کم محصولات از سوی شرکت‌های خودروسازی است. نوشته علت افزایش ناگهانی قیمت خودرو چیست؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار خودرو طی ۱۰ روز گذشته با نوسان قیمت‌ها رو به روست. آشفته بازار در صنعت خودرو تمامی ندارد. قرار بود با عرضه خودرو پنج درصد زیر قیمت بازار نظام قیمت‌گذاری در این صنعت ساماندهی شود که به نظر می‌رسد این رخ نداد.

قیمت خودرو در یک سال اخیر بارها گران شده و طی روزهای اخیر قیمت برخی از خودروهای داخلی باز هم افزایش داشت که مورد انتقاد فعالان بازار و عموم مردم قرار گرفت.

خودروهای مونتاژی بین ۲۰ تا ۲۷ میلیون گران شد

در همین حال رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره علت افزایش ناگهانی قیمت خودرو به تجارت‌نیوز گفت: در این شرایط با عرضه کم خودرو از سوی خودروسازان برخی کمین کرده‌اند و برای خرید خودرو به بازار هجوم آورده‌اند. علت افزایش ناگهانی قیمت خودرو عرضه کم محصولات از سوی شرکت‌های خودروسازی است. در آستانه شب عید هستیم، قرار بود خودروسازان محصولات خود را پنج درصد زیر قیمت بازار عرضه کنند، در حالی که به تعهداتشان عمل نکردند. طی ۱۰ روز گذشته قیمت پایه خودروها مجدد بیش از آنکه انتظار می‌رفت، گران شد.

سعید موتمنی افزود: در حال حاضر قیمت خودروهای مونتاژی بین ۲۰ تا ۲۷ میلیون و قیمت خودروهای داخلی هم از ۸ تا ۱۳ میلیون گران شده است. در هر صورت زمانی که قیمت خودروها در حاشیه بازار از سوی خودروسازان تعیین و تکلیف می‌شود طبیعی است که قیمت‌ها مداما در نوسان باشد.

او اظهار کرد: به دلیل تحریم‌های بین‌المللی به نظر می‌رسد که خودروسازان با کمبود قطعه رو به رو هستند و بنابراین نمی‌توانند به تولید ادامه دهند و نیاز بازار را برآورده کنند. همین عدم تولید خودروها باعث شده که قیمت‌ها در بازار حبابی افزایش یابد. متاسفانه قرار بود وزارت صمت با روشن کردن چراغ سبز به خودروسازان قیمت خودروها یک بار برای همیشه مشخص و ساماندهی شود، اما این اتفاق رخ نداد. بعد از تصویب افزایش قیمت‌ها و عرضه خودرو پنج درصد زیر قیمت بازار همچنان در عرصه قیمت‌گذاری خودرو شاهد آشفته شدن بازار هستیم.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403