تظاهرات مردم پاکستان در اعتراض به سفر بن سلمان به این کشور


تظاهرات مردم پاکستان در اعتراض به سفر بن سلمان به این کشور

نهادهای مذهبی، فعالان اجتماعی و گروه های دانشجویی در مناطق مختلف پاکستان در محکومیت حملات رژیم سعودی علیه ملت های مظلوم در منطقه تظاهرات کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، نمازگزاران پاکستانی امروز در شهر "راولپندی" پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت حملات رژیم سعودی علیه ملت های مظلوم در منطقه تظاهرات برپا کردند.در این تجمع اعتراضی تعداد زیادی از فعالان اجتماعی، اعضای گروه های دانشجویی و نمازگزاران پاکستانی حضور داشتند و علیه آل سعود، آمریکا و رژیم اشغالگر اسراییل شعار سر دادند. علاوه بر آن معترضان دست نوشته هایی در محکومیت سفر بن سلمان به اسلام آباد در دست داشتند و او را فردی آدم کش و ناقض حقوق بشر معرفی کردند.

معترضان با محکومیت همدستی برخی از سران عرب از جمله حاکمان سعودی در تجاوز به سوریه و یمن از جمله سازش با رژیم صهیونیستی ضد ملت فلسطین ، شعارهایی علیه حاکمان آل سعود ، آمریکا و رژیم صهیونیستی سر دادند.
آنان دخالت های کشورهای عربی را در امور داخلی پاکستان سبب ایجاد مشکلات برای کشورهای منطقه و مسلمانان جهان دانسته و تاکید کردند: عربستان و برخی از دولت های عربی تلاش دارند تا به منظور دستیابی به اهداف تهاجمی خود پاکستان را وارد بحران های منطقه از جمله جنگ یمن کنند.
این در حالی است که نیروهای پلیس ایالت پنجاب با حضور در محل برگزاری این تجمع، تلاش کردند برخی از اعضای فعال را که به عنوان مسوولین این تجمع شناخته می شدند بازداشت کنند اما با مقاومت مردم این تصمیم آنان تحقق نیافت. همچنین نیروهای پلیس ایالت پنجاب در شهرهای سرگودها، لاهور و دیره غازی خان از برگزاری این تجمعات جلوگیری و برخی از فعالان دانشجویی را نیز بازداشت کردند. علاوه بر آن از برگزاری تجمعات مشابه در شهر کراچی نیز جلوگیری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید