اردوغان از رویکرد اتحادیه اروپا در مورد آوارگان سوری انتقاد کرد


اردوغان از رویکرد اتحادیه اروپا در مورد آوارگان سوری انتقاد کرد

رئیس جمهور ترکیه گفت: اتحادیه اروپا همچنان تعهداتش در چارچوب توافق مهاجرتی را که ماه مارس 2016 میان آنکارا و بروکسل به امضا رسید، نادیده می گیرد.

اردوغان از رویکرد اتحادیه اروپا در مورد آوارگان سوری انتقاد کرد
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از اسپوتنیک ؛ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از اتحادیه اروپا بخاطر عدم تحقق وعده هایش در مورد آوارگان سوری انتقاد کرد.
اردوغان پس از نشست سه جانبه با روسای جمهور روسیه و ایران در شهر سوچی روسیه تاکید کرد: "اتحادیه اروپا همچنان تعهداتش در چارچوب توافق مهاجرتی را که ماه مارس 2016 میان آنکارا و بروکسل به امضا رسید، نادیده می گیرد و کمک های بشردوستانه برای آوارگان سوری را که در ترکیه هستند، در اختیار آنکارا قرار نمی دهد".
اردوغان در حاشیه نشست سوچی درباره حل و فصل موضوع سوریه با انتقاد از مقامات اتحادیه اروپا به خاطر عدم تحقق وعده هایشان در مورد آوارگان سوری گفت: " ترکیه شمار زیادی از آوارگان را پذیرش می کند. از شش میلیارد یورویی که اتحادیه اروپا قول داده بود به ما پرداخت کند، تنها یک میلیارد و 750 میلیون یورو را پرداخت کرده است. با این روش، کمک لازم به ترکیه نمی شود و ما تاکنون 35 میلیارد دلار (31 میلیارد یورو) از بودجه خود را در این زمینه مصرف کرده ایم. غرب و کشورهای منطقه درباره آوارگان زیاد صحبت می کنند اما همین که سخن از کمک به میان می آید، ما هیچ اقدامی از سوی آنها نمی بینیم".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !