مذاکرات صلح بدون حضور دولت افغانستان محکوم به شکست است


مذاکرات صلح بدون حضور دولت افغانستان محکوم به شکست است

والی هرات:

«عبدالقیوم رحیمی» والی هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس درباره سالروز خروج نیروهای شوروی از افغانستان گفت: شهروندان افغانستان باید بدانند که در حال حاضر ما در یک مرحله حساس و مهم تاریخی در افغانستان قرار داریم.

وی تاکید کرد:گروه‌های سیاسی مختلفی در افغانستان در مسکو و سایر کشورها با طالبان به مذاکره پرداخته اند که موضوع باعث بازگشت افغانستان به دوران تاریک و جنگ و کشتار مردم خواهد شد.

والی هرات به حمله شوروی به خاک افغانستان اشاره کردو تصریح کرد: شوری سابق با حمله به افغانستان تاریخ تلخی را به جای گذاشت اما این مجاهدین بودند که در مقابل آنها ایستاده و و این کشور مجبور به خروج از افغانستان شد.

وی خطاب به روسیه گفت: به جای پناه دادن به گروه‌های تروریست و دیگر گروه‌ها و فروش تسلیحات جنگی به آنها، در کنار دولت به سازندگی در این کشور بپردازید.

رحیمی در ادامه خاطرنشان کرد: در گذشته حکومت دکتر نجیب بارها به طالبان گفت تا به روند صلح آنها بپیوندد اما ما مجاهدین افغانستان خواهان مذاکره با طالبان گروه های کافر و جنایت کار نبودیم.

وی با اشاره به پاکستان نیز تاکید کرد: از سوی دیگر دولت پاکستان یکبار دیگر با مداخله در روند صلح افغانستان قصد اجرای برنامه‌های گذشته خود را دارد اما حکومت دیگر این اجازه را نخواهد داد و نخواهد گذاشت تا سرنوشت مردم افغانستان در اسلام اباد پاکستان رقم بخورد.

والی هرات ادامه داد: افغانستان در حال حاضر بیش از 35 میلیون جمعیت دارد وهمه با رهبری حکومت افغانستان در روند مذاکرات صلح سهیم خواهند بود اما برخی از سیاسیون و گروه های دیگر برای رسیدن به منافع شخصی خود صف منظم حکومت را شکستانده و یک روز در مسکو و یک روز دیگر در جای دیگر نیز با گروه طالبان مشغول مذاکره اند که این موضوع باعث شکست این روند خواهد شد.

به گزارش فارس، طالبان حاضر به مذاکره با دولت افغانستان نیست و مدتی قبل در مسکو با احزاب سیاسی و رهبران افغانستان دیدار داشته، موضوعی گه بسیاری از کارشناسان اعلام کردند روند صلح افغانستان را پیچیده تر خواهد کرد.

/انتهای پیام/

مذاکرات صلح بدون حضور دولت افغانستان محکوم به شکست است
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...