12 هزار موقوفه بعد از انقلاب در فارس احیا شده است


12 هزار موقوفه بعد از انقلاب در فارس احیا شده است

عسکرپور گفت: هم اکنون تعداد 149 هزار و 609 موقوفه در این استان وجود دارد که تعداد 12 هزار و 523 موقوفه پس از انقلاب احیاء شده، این موقوفات شامل 196 هزار 484 رقبه وقفی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «داوود عسکرپور» با بیان اینکه در دوران پهلوی و با اجرای قانون اصلاحات اراضی، متأسفانه موقوفات از وقف خارج شد و ظلم بزرگی به موقوفات کشور و اراضی موقوفه انجام شد، گفت: در این دوران و برخلاف شرع مقدس، اراضی و املاک موقوفه فروخته می شد که با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با صدور فتوا و حکم تاریخی امام خمینی (ره) در همان روزهای نخست و مبنی بر اینکه موقوفات باید به حالت وقفت باقی بماند و عمل به وقف شود، قانون ابطال اسناد فروش موقوفات و رقبات به تصویب رسید.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: از این زمان، موقوفات بسیاری در سراسر کشور احیاء شد که احیای این موقوفات، خدمات گسترده ای را در حق جامعه انجام داد.

وی افزود:: در فارس این مسئله به گونه ای پیش رفت که هم اکنون تعداد 149 هزار و 609 موقوفه در این استان وجود دارد که تعداد 12 هزار و 523 موقوفه پس از انقلاب احیاء شده، این موقوفات شامل 196 هزار 484 رقبه وقفی است.

پایان پیام/588

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اماکن مذهبی ایران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...