تقاضای محمدی نماینده اصلاح‌طلب مجلس از ریش‌سفیدان انقلاب


یک عضو فراکسیون امید شورای اسلامی با بیان اینکه «درگیری و اختلافات میان جناح های سیاسی می‌تواند به کشور و انقلاب لطمه وارد کند»، گفت: ریش سفیدان انقلاب برای کاهش اختلافات میان جریانات سیاسی اقدام کنند.

آفتاب‌‌نیوز :
داوود محمدی در خصوص لزوم رویکرد جریان‌های سیاسی برای کنارگذاشتن اختلافات جناحی و اولویت قرار دادن منافع ملی کشور در ورود به دهه پنجم عمر انقلاب گفت: یکی از بزرگترین معضلات کشور ما این گونه اختلافات است، ما شاهد مشکلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی هستیم که باید آنها را با عقلانیت و تدبیر حل کنیم. لازمه حل کردن این مشکلات این است که همه دلسوزان کشور و انقلاب کنار یکدیگر قرار بگیرند و برای برطرف کردن این مشکلات و اداره کشور راه حل های مناسبی را ارائه دهند. اگرچه اختلاف نظر در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی وجود دارد اما این اختلاف نظرها نباید منجر به درگیریِ منتج به یک حب و بغض یا موجب ایجاد روش‌هایی شود که به کشور صدمه می‌زند.

نماینده مردم تهران در ادامه تصریح کرد: در کشور از یک مقطعی به بعد ما شاهد یکسری درگیری‌ها جناحی بودیم، این درگیری‌های جناحی عمدتاً منجر به مسائلی می‌شد که به انقلاب، کشور و نظام لطمه وارد می‌کرد. این درگیری‌ها باعث شد ما از جایگاهی که باید در آن قرار می‌داشتیم فاصله بگیریم. ما شاهد بحران‌هایی در دو حوزه خارجی و داخلی هستیم. بحران‌ها در حوزه خارجی کاملاً طبیعی است چرا که همیشه عده‌ای با ما مخالف هستند. اما مشکلاتی که در داخل داریم ناشی از یکسری از همین مسائل جناحی است که خود به یکسری معضلات پیچیده منجر می‌شود، باید توجه کنیم که همین معضلات خود در کشور ایجاد بحران می‌کند.

محمدی گفت: اگر در خیلی از مباحث حوزه سیاست خارجی وحدت را مورد توجه قرار می‌دادیم، خیلی راحت تر می‌توانستیم مسائل را در این حوزه سامان دهیم. در حوزه اقتصاد هم اگر می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم باید کنار یکدیگر بنشینیم و با وحدت مسائل را بررسی کنیم، حتی گاهی شاهد هستیم در برخی مشکلات روزمره هم دو جناح روبه روی هم می‌ایستند، الفاظ مختلف به یکدیگر نسبت می‌دهند. اما هنگامی که دلیل این اختلاف را مورد برسی قرار می‌دهیم می‌بینیم که به آن صورت هم دلیلی برای اختلاف وجود نداشته که منجر به اینگونه مسائل و درگیری شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس در خصوص اینکه ریش سفیدان برای به حداکثر رساندن همکاری‌های سیاسی جریانات چقدر نقش دارند؟ و در حال حاضر ریش سفیدان هر یک از جریانات سیاسی چه کسانی هستند؟ اظهار کرد: قطعاً ورود ریش سفیدان حال اینکه به هر گروهی هم وابسته باشند در این خصوص بسیار دارای اهمیت است، قدم اول را آن‌ها باید بردارند، ما ریش سفیدانی داریم که در گذشته مسئولیت‌هایی در کشور داشتند، برای مثال اکنون ما دارای بزرگانی در مجلس خبرگان رهبری هستیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین ما در این خصوص می‌توانیم به علما، مدرسین حوزه‌های علمیه، اساتید دانشگاه و مراجع تقلید اشاره کنیم که در این حوز بسیار دارای اهمیت هستند، انقلاب ما انقلاب اسلامی و اعتقادی بود، قدم اول را باید بزرگان اعتقادی بردارند، در قدم اول مراجع می‌توانند موثر باشند و در قدم بعدی افرادی که در گذشته مسئولیت‌هایی داشتند باید مورد توجه قرار گیرند، بزرگان و ریش سفیدان باید قدم پیش بگذارند اگرچه ممکن است این موضوع برایشان هزینه داشته باشد ولی برای حل مشکلات کشور ضروری است.

محمدی در پایان با اشاره به نقش موثر رسانه در این خصوص عنوان کرد: رسانه‌ها باید به این مسئله بپردازند و این مسئله را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند. رسانه می‌تواند اینگونه مسائل و درگیری‌ها را کاهش دهد و دلسوزان انقلاب را به یکدیگر نزدیک کند تا بتوانیم در مسیر توسعه و حل مشکلات با وحدت قدم برداریم.

ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید