رسانه ها در کنترل بحران ها اصلی ترین کمک امدادگران هستند


رسانه ها در کنترل بحران ها اصلی ترین کمک امدادگران هستند

سنندج - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان بر نقش بسیار مهم رسانه در مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: رسانه ها با اطلاع رسانی صحیح در مواقع بحرانی می توانند بیشترین کمک را به امدادگران داشته باشند.

محمدباقر محمدی روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج اظهار داشت: اطلاع رسانی صحیح رسانه نقش بسیار مهمی در کمک رسانی درست به آسیب دیدگان حوادث دارد.
وی با بیان اینکه رسانه می تواند کمک حال امدادگران در کنترل یک بحران باشد، افزود: اطلاع رسانی نادرست نیز به همین میزان می تواند مشکل ساز و بحران را در حوادث تشدید کند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان اضافه کرد: اگر رسانه نقش خود را در زمان حوادث و بحران ها به خوبی انجام داده و نیازها را براساس مستندات میدانی و اعلام مسئولان به اطلاع مردم برساند، تاثیر بسیار زیادی در مدیریت حوادث خواهد داشت.
محمدی اطلاع رسانی صحیح را بعد از حوادث باعث آرامش روحی و روانی مردم دانست و گفت: مطبوعات و رسانه ها می توانند مانع بروز شایعات در بحران شوند چرا که هر جا رسانه فعال بود و وظیفه خود را به درستی انجام دهد مشکلات نیز به شکل آسان تری برطرف می شود.
وی با بیان اینکه مطبوعات و رسانه ها با اطلاع رسانی درست مانع به هم خوردن تعادل روحی مردم در حوادث می شوند، یادآور شد: در صورت بروز شایعات و عملکرد منفی رسانه ها بعد از بحران ها، عملیات امداد و نجات نیز با مشکل مواجه می شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان در ادامه به ضرورت آموزش های امدادی در خانواده ها اشاره کرد و گفت: رسانه ها به ویژه صدا و سیما می توانند در زمینه آموزش مدیریت بحران و کمک های امدادی به مردم موثر باشند.
محمدی با بیان اینکه باید از طریق رسانه ها آمادگی مقابله با حوادث را در مردم ایجاد کرد، اضافه کرد: طرح خادم (خانواده آماده در برابر مخاطرات) از جمله برنامه هایی است که هلال احمر برای آموزش مردم با کمک رسانه ها انجام می دهد.
وی اظهار داشت: در صورت کمک رسانه ها در این راستا، خانواده ها در برابر حوادث احتمالی آماده تر می شوند ضمن اینکه نیاز است در زمینه ساخت و سازهای استاندارد هم به مردم آموزش های لازم داده شود.
به گزارش ایرنا، محمدی مدیرعامل و لقمان ازدست مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر کردستان روز پنجشنبه با حضور در ایرنا از تحریریه این رسانه نیز بازدید و از نزدیک در جریان روند تولید و انتشار خبر قرار گرفتند.
جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای 11 پایگاه امداد جاده ای، 100 تیم امدادی، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
7355/9102

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان