9 روش طبیعی برای از بین بردن گودی زیر چشم + روش های پزشکی و خانگی


برای از بین بردن گودی زیر چشم می‌توانید از روش‌های پزشکی مانند جراحی پلک، روش‌های خانگی سریع مانند کمپرس سرد و روش‌های طبیعی مانند پلک زدن بیشتر در صبح و استفاده موضعی از خیار یا سیب زمینی بهره بگیرید. با روژان همراه شوید. چه چیزی باعث ایجاد گودی زیر چشم می‌شود؟ پف یا گودی زیر چشم، نشانه التهاب است. ضخامت پوست اطراف چشم حدوداً یک‌دهم ضخامت...

برای از بین بردن گودی زیر چشم می‌توانید از روش‌های پزشکی مانند جراحی پلک، روش‌های خانگی سریع مانند کمپرس سرد و روش‌های طبیعی مانند پلک زدن بیشتر در صبح و استفاده موضعی از خیار یا سیب زمینی بهره بگیرید. با روژان همراه شوید.

9 روش طبیعی برای از بین بردن گودی زیر چشم + روش های پزشکی و خانگی
چه چیزی باعث ایجاد گودی زیر چشم می‌شود؟ پف یا گودی زیر چشم، نشانه التهاب است. ضخامت پوست اطراف چشم حدوداً یک‌دهم ضخامت بخش‌های دیگر پوست صورت است. وقتی پوست نازک باشد، به‌راحتی تغییر شکل می‌دهد و به همین دلیل است که زیر چشم ممکن است به صورت گود دیده شود. عوامل بسیاری در این امر دخالت دارند، اما احتمال اینکه یکی از این چهار متهم در مورد شما مجرم شناخته شوند زیاد است:

رژیم غذایی آلرژی گرما استرس و خستگی سن

از بین بردن گودی زیر چشم با روش‌های پزشکی

گودی زیر چشم معمولاً یک مسئله زیبایی و آرایشی است و نیاز به درمان خاصی ندارد. شیوه‌های درمان خانگی و تغییر سبک زندگی می‌توانند به کاهش یا رفع پف چشم کمک کنند.

۱. دارو

اگر فکر می‌کنید گودی زیر چشم شما به دلیل آلرژی بروز یافته است، با پزشک خود در مورد تجویز دارو‌های ضدحساسیت مانند انواع قرص ضد حساسیت مشورت کنید.

۲. زیباسازی

برای از بین بردن گودی زیر چشم می‌توانید از روش‌ های جوانسازی پوست که با کاهش چین و چروک مرتبط هستند، استفاده کنید. این درمان‌ها شامل لایه‌برداری لیزری، لایه‌برداری شیمیایی، و فیلر‌های شیمیایی می‌شوند که می‌توانند رنگ پوست را بهبود داده، پوست را بکشند و ظاهر گودی زیر چشم را جوان‌سازی کنند.

۳. جراحی پلک

بسته به دلیل بروز گودی زیر چشم، جراحی پلک (بلفاروپلاستی) نیز می‌تواند گزینه درمان باشد. در عمل بلفاروپلاستی جراح چربی اضافه را با ایجاد برشی در شکل طبیعی پلک بالا یا درون پلک زیرین خارج می‌کند. سپس او پوست را با بخیه‌های جذبی ظریف به هم می‌دوزد. این عمل معمولاً سرپایی انجام می‌شود.

روش‌های خانگی سریع

برای از بین بردن گودی زیر چشم از این راهکارهای سریع بهره بگیرید:

از کمپرس سرد استفاده کنید. یک دستمال تمیز را به آب سرد آغشته کنید. همان‌طور که نشسته‌اید، به مدت چند دقیقه دستمال مرطوب را روی پوست زیر و اطراف چشم خود بگذارید و به‌ آرامی فشار دهید. از میزان مصرف مایعات خود پیش از خوابیدن کم کنید و میزان نمک غذای خود را کاهش دهید. این کار احتباس مایع که می‌تواند موجب بروز گودی زیر چشم شود را کاهش می‌دهد. سیگار نکشید. سیگار کشیدن می‌تواند مشکل گودی زیر چشم شما را بدتر کند. خواب کافی داشته باشید. برای اکثر افراد بزرگ‌سال، ۷ تا ۹ ساعت خواب کفایت می‌کند. از لوازم آرایشی استفاده کنید. اگر می‌خواهید حلقه‌های زیر چشم خود را بپوشانید، آرایش کردن را امتحان کنید.

9 روش طبیعی برای از بین بردن گودی زیر چشم + روش های پزشکی و خانگی

در زمان خواب، زیر سر خود را کمی بالا بیاورید. گذاشتن یک متکای اضافه زیر خود یا تکیه دادن سر به تاج تخت به این کار کمک می‌کند. یا کل قسمت بالایی تخت را کمی ارتفاع بدهید. این کار به جلوگیری از جمع شدن مایع اطراف چشم حین خواب کمک می‌کند. حلقه‌های سیاه ایجاد شده از احتباس مایع در پلک زیرین شما معمولاً بعد از بلند شدن از بین می‌روند. علائم آلرژی را کاهش دهید. تا حد امکان از آلرژن‌ها اجتناب کنید. دارو‌های ضدحساسیت بدون نسخه را امتحان کنید. با پزشک خود درباره استراتژی‌های پیشگیرانه صحبت کنید اگر واکنش پف زیر چشم شما به دلیل رنگ مو، صابون، مواد آرایشی یا دیگر آلرژن‌ها بروز یافته است.

۹ راه طبیعی برای از بین بردن گودی زیر چشم

گودی زیر چشم یک نشانه بارز خستگی است. پف یا گودی به دلیل جمع شدن مایع زیر چشم شما ایجاد می‌شود؛ عواملی مانند کمبود خواب، استرس و آلرژی در بروز گودی تاثیرگذارند.

۱. به نمک نه بگویید!

9 روش طبیعی برای از بین بردن گودی زیر چشم + روش های پزشکی و خانگی
نمک باعث می‌شود بدن شما بیش‌ از حد نرمال آب در خود نگه دارد که نتیجه آن احساس باد کردن است. این امر برای تمام اعضای بدن صدق می‌کند و شامل چشم‌ها هم می‌شود. حذف نمک از رژیم غذایی کار ساده‌ای نیست، اما تأثیر زیادی بر زیبایی و سلامت شما خواهد گذاشت. شما همچنین باید اطلاعات تغذیه‌ای روی غذا‌های آماده بسته‌بندی‌شده را بخوانید چراکه بسیاری از آن‌ها حاوی مقادیر بالای نمک هستند. برای از بین بردن گودی زیر چشم به نمک نه بگویید.

۲. پلک بزنید

9 روش طبیعی برای از بین بردن گودی زیر چشم + روش های پزشکی و خانگی
در طول مراحل خواب سنگین یا خواب رم (REM)، شما خیلی کمتر از معمول پلک می‌زنید. کارکرد پلک زدن صرفاً آب‌رسانی و حفاظت از چشمان شما وقتی بیدار هستید نیست، بلکه مایعات اطراف چشم شما را هم پراکنده می‌کند. گودی زیر چشم مکرر می‌تواند به این معنا باشد که شما به‌قدر کافی در خواب سنگین پلک نمی‌زنید. برای از بین بردن گودی زیر چشم، پس از بیدار شدن ۳۰ ثانیه پشت سر هم سریع پلک بزنید.

۳. همه‌ چیز به آب برمی‌گردد

برای بالا بردن متابولیسم بدن خود و اطمینان از اینکه گودی زیر چشم دیگر شما را آزار ندهد، حداقل روزی ۲ لیتر (نیم گالن) آب بخورید. رساندن آب کافی به بدن برای تمام عملکرد‌های آن اهمیت دارد و می‌تواند تأثیر به سزایی در ظاهر شما به‌جای بگذارد. اگر شما یکی از آن افرادی هستید که آب نوشیدن را دوست ندارند، می‌توانید ساعت بگذارید تا در فواصل تقریباً یک ساعته به شما یادآوری کند که آب بخورید. به یاد داشته باشید که آبمیوه و دیگر نوشیدنی‌ها نمی‌توانند جایگزین آب شوند.

۴. به تازگی خیار

9 روش طبیعی برای از بین بردن گودی زیر چشم + روش های پزشکی و خانگی
برای از بین بردن گودی زیر چشم از خیار استفاده کنید. برش‌های خیار فقط برای قشنگی روی سالاد نیستند. این سبزی تازه و خوشمزه حاوی ویتامین ث، اسید کافئیک و سیلیکا است که همگی از احتباس آب و ورم جلوگیری می‌کنند. چند برش خیار را در فریزر بگذارید تا سرد شوند و بعد به مدت ۱۰ دقیقه روی چشمان خود بگذارید.

۵. سیب‌زمینی‌های کوچک

9 روش طبیعی برای از بین بردن گودی زیر چشم + روش های پزشکی و خانگی
از سیب‌زمینی درست مانند خیار استفاده کنید. آن را لایه‌ لایه نازک کنید، مدتی در فریزر سرد کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی چشمان خود بگذارید. این گیاه حاوی مقادیر بالای نشاسته است که به رفع ورم و التهاب کمک می‌کنند. برای از بین بردن گودی زیر چشم همچنین می‌توانید از ماسک سیب زمینی نیز استفاده کنید.

۶. چای سبز یا چای کیسه‌ای (حتی چای سبز کیسه‌ای)

9 روش طبیعی برای از بین بردن گودی زیر چشم + روش های پزشکی و خانگی
وقتی داریم از گودی زیر چشم حرف می‌زنیم، جواب همیشه چای خواهد بود. چای سبز و بابونه نه‌ تنها نوشیدنی‌هایی تسکین‌دهنده هستند، بلکه ابزار زیباسازی فوق‌العاده‌ای نیز خواهند بود. مکانی آرام و بی‌ سر و صدا پیدا کنید که در آن بتوانید چای خود را بنوشید و هم‌زمان کیسه چای سرد شده را روی چشمان خود بگذارید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این حالت باقی بمانید تا گودی چشمان شما از بین برود.

۷. سفیده تخم‌مرغ

سفیده تخم‌مرغ صبحانه‌ای بسیار مغذی و بدون کلسترول است، اما می‌تواند در رژیم زیبایی شما نیز به کار گرفته شود. اگر پف و گودی چشم شما را آزار می‌دهد، سفیده چند تخم‌مرغ را در کاسه‌ای هم بزنید و به‌جای ریختن آن داخل ماهیتابه، آن را با براش روی چشمان خود بکشید. ۲۰ دقیقه صبر کنید تا این مخلوط خشک شود و پوست شما شروع کند به منقبض شدن. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

۸. شیرش بدهید

یکیدیگر از روش‌های از بین بردن گودی زیر چشم استفاده از شیر است. شیر هم یک ماده مغذی دیگر است که می‌تواند بر زیبایی چشمان شما تأثیر به سزایی داشته باشد. دو گلوله پنبه یا یک حوله را در شیر گرم (اما نه داغ) فرو کنید و روی پلک‌های خود بگذارید. ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به همین شکل باقی بمانید تا استرس و تنش از چشمان شما خارج گردد.

۹. قاشق زدن

9 روش طبیعی برای از بین بردن گودی زیر چشم + روش های پزشکی و خانگی
اگر مشکل گودی زیر چشم دائم دارید، کل چیزی که لازم دارید یک جفت قاشق است. آن‌ها را شب در فریزر بگذارید و صبح روی چشمان خود قرار دهید تا زمانی که سرمای خود را از دست بدهند. اگر می‌خواهید تغییر به سزا در چهره خود ببینید، حداقل دو هفته این کار را تکرار کنید.

چه زمان چشمان پف‌کرده به معنای داشتن مشکل پزشکی هستند؟

چشمان ورم‌کرده، خصوصاً وقتی غیرمنتظره رخ دهند، برخی مواقع نشانه یک مشکل پزشکی هستند.

برای مثال، افراد مبتلا به بیماری چشم تیروئیدی ممکن است دچار ورم بافت و عضلات دور چشم شوند. علاوه بر آن، چشمان برآمده می‌تواند نشانه یک اختلال به نام بیماری گریوز باشد. آلرژی‌های چشمی مرتبط با بیماری‌هایی مانند تب یونجه نیز می‌توانند موجب ورم چشم شوند. دیگر انواع آلرژی، مانند واکنش به برخی غذا‌ها یا مواد شیمیایی، می‌تواند موجب ورم پلک شود. حین واکنش آلرژیک، سلول‌های خاصی در بدن ماده‌ای شیمیایی به نام هیستامین ترش می‌کنند که اثرات نامطلوب زیادی روی بافت‌های بدن برجای می‌گذارد که شامل نشت مایع از رگ‌های خونی می‌شود. این مایعات در بافت‌های اطراف گیر می‌افتند و موجب آماس می‌شوند. پلک‌های پف‌کرده و متورم و حلقه‌های تیره زیر چشم‌ها می‌تواند زمانی که شما عفونت چشم مانند آماس ملتحمه دارید بروز کند. این چشمان متورم ناشی از التهاب مربوط به عفونت چشم هستند که مستقیماً بر پلک همسایه اثر می‌گذارند. به‌علاوه، خشکی چشم می‌تواند باعث پف و ورم گردد. بیماری‌های سیستمیک مانند نارسایی کلیه نیز می‌تواند موجب ورم کلی بدن من‌جمله اطراف چشم شود.

منبع

9 روش طبیعی برای از بین بردن گودی زیر چشم + روش های پزشکی و خانگی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری