سفرای مقیم تهران، مقام ها و احزاب حمله تروریستی زاهدان را محکوم کردند


سفرای مقیم تهران، مقام ها و احزاب حمله تروریستی زاهدان را محکوم کردند

تهران - ایرنا - جمعی از سفیران مقیم تهران، برخی مقام های لشکری و کشوری، احزاب و نهادهای سیاسی حمله تروریستی مزدوران تکفیری در جاده خاش – زاهدان را که به شهادت جمعی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر شد، محکوم کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سفارت ترکیه در تهران در توییتی حمله انتحاری در سیستان و بلوچستان را قویا محکوم کرد.

* اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران هم در توییتی به بازماندگان حمله انتحاری تسلیت گفت و تاکید کرد همه اشکال تروریسم باید محکوم شود.

* پیام تسلیت رییس فراکسیون امید مجلس
رییس فراکسیون امید با صدور پیامی ضمن محکومیت این حادثه تروریستی تاکید کرد: تروریست ها پس از مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مشاهده عظمت ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن دریافته‌اند حفظ وحدت و ثبات در کشور اراده‌ای نشات گرفته از سطح بالای نظام و کشور است و به همین دلیل و به خیال خام خود و با تلاش‌های مذبوحانه در جهت تحت الشعاع قرار دادن این حرکت عظیم ملی بودند .
در پیام محمد رضا عارف آمده است: شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در استان سیستان و بلوچستان توسط تروریست های کوردل موجب اندوه فراوان شد.
عارف در این پیام می افزاید: ضمن محکومیت این حادثه تروریستی، این ضایعه بزرگ را به رهبر معظم انقلاب، ملت بزرگ ایران و خانواده های محترم شهدای حادثه تروریستی تسلیت عرض می کنم و از خداوند رحمان و رحیم برای شهدای این واقعه اندوهبار علودرجات و برای خانواده های محترم این عزیزان صبر و اجر مسالت دارم.

* بیانیه مجمع فرهنگیان ایران
در بیانیه مجمع فرهنگیان ایران آمده است: خبر تلخ ترور ناجوانمردانه جمعی از پاکترین و شریفترین فرزندان شجاع و حافظ امنیت مرزهای شرقی ایران زمین که پس از ماه ها ماموریت طاقت فرسا در حال بازگشت به سوی خانواده های چشم انتظار خود بودند، ملت بزرگ ایران را داغدار کرد.
این بیانیه می افزاید: مجمع فرهنگیان ایران اسلامی ضمن عرض تسلیت به خانواده معظم شهدای این حادثه جنایت کارانه و تروریستی و عموم مردم ایران خصوصا مردم شریف سیستان و بلوچستان ، همدردی و همبستگی خود را با خانواده بزرگ و رشید نیروهای مسلح و حافظان امنیت ایران اعلام می دارد.
در این بیانیه تاکید شده است: امیدواریم با همبستگی و رشادت فرزندان شجاع ، مومن و وطن دوست این مرز و بوم بزودی شاهد ریشه کن شدن پدیده شوم ترور در سراسر ایران عزیز، خصوصا درسیستان و بلوچستان باشیم و در سایه برچیده شدن این پدیده شوم و امنیت پایدار حاصله ، توسعه و آبادانی ایران عزیز را شاهد باشیم.

* واکنش رییس شورای شهر تهران
محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای شهر تهران در واکنش به حادثه تروریستی روز گذشته خاش – زاهدان گفت: جهان ببیند و قضاوت کند که تروریسم دولتی و حامیان آن کیستند.
هاشمی تصریح کرد: همزمان با نشست ورشو که برخی قصد دارند به ایران با پرونده سازی فشار وارد کنند، خانواده های ایرانی بار دیگر داغدار تروریسم شدند؛ این بار در سیستان و بلوچستان.

* حزب ندای ایرانیان نیز در بیانیه ای تاکید کرد: خبر تلخ ترور ناجوانمردانه جمعی از شریفترین فرزندان و مدافعان امنیت مرزهای ایران در سیستان و بلوچستان که پس از ماه ها ماموریت دشوار در حال بازگشت به سوی خانواده های چشم انتظار بودند، ملت بزرگ ایران را داغدار کرد.
در این بیانیه آمده است: همزمانی این ترور با نمایش مضحکی که این روزها با همراهی گروه های تروریست و دولت های حامی تروریسم در ورشو به بهانه امنیت خاورمیانه برگزار می شود، مایه تاسف عمیق تر است.
در بیانیه حزب ندای ایرانیان آمده است: دیر نیست روزی که با همبستگی و رشادت فرزندان ایران و ریشه کن شدن ترور در سیستان و بلوچستان، این کهن دیار در سایه امنیت پایدار، جایگاه شایسته نام و پیشینه پرافتخارش را در توسعه و آبادانی ایران عزیز داشته باشد.

* پیام حزب اعتماد ملی
در پیام آمده است: عصر چهارشنبه 24 بهمن ماه 1397 برگ ننگین دیگری در کارنامه دشمنان جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید و تروریست‌های تکفیری، با انفجار خودرویی بمب‌گذاری شده در مسیر اتوبوس حامل مرزبانان جان بر کف کشورمان که در حال بازگشت از ماموریت بودند، بار دیگر ثابت کردند که توان مقابله با اقتدار و شجاعت رزمندگان کشورمان را ندارند که با رذالت تمام، در بی‌دفاع‌ترین حالت به ایشان حمله کردند.
در بیانیه حزب اعتماد ملی آمده است: این جنایت گرچه برای عموم مردم ایران دردناک و اندوهگین است، اما بازهم نشان داد تروریست‌ها و اربابان بیچاره‌شان نه تنها در محاسابات خود اشتباه کرده‌اند، بلکه خشم خود از حضور میلیونی مردم در چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نیز برای جهانیان به نمایش گذاشتند. خوش‌بختانه دشمنان این مرز و بوم و این ملت، جزو احمق‌هایی هستند که هنوز نفهمیده‌اند که اگر بنا بود اقدامات تروریستی نتیجه بخش باشد، تاکنون با ترور بیش از 17هزار نفر از مردم ایران به هدف خود رسیده بودند.

* بیانیه حزب کارگزاران سازندگی
در بیانیه حزب کارگزاران سازندگی آمده است: در هنگامه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حمله کوردلان مخالف وحدت جامعه ایران به مدافعان امنیت کشور قلب‌ها را جریحه دار کرد.
در این بیانیه آمده است: در شرایطی که تک‌تک مردم استان در تلاش‌اند با تغییر نگاه‌ها به استان در راه توسعه این بخش از خاک ایران گام بردارند، عده‌ای فریب‌خورده امنیت و وحدت ما را هدف قرار داده‌اند. اما باید در این خصوص گفت این تفکر از نظر گفتمانی به مخالفان اسلام رحمانی نزدیک بوده و طرفداران آن از دیرباز به دنبال ایجاد شکاف در این استان بوده‌اند.
این بیانیه می افزاید: این تفکر در تمام سالیان گذشته در تلاش بوده حس ناامنی را به مردم القا کند و با اقدامات هدفمند شکاف‌های قومی و مذهبی ایجاد کند. در حالی که در طول تاریخ مردم سیستان و بلوچستان بدون اختلاف در کنار یکدیگر هم‌زیستی داشته و در طول این 40 سال با حضور در پای صندوق‌های رای نشان داده‌اند که مطالبات‌شان را از طریق جمهوریت فریاد می‌زنند و مشی سیاست‌ورزی‌شان جمهوری‌خواهی‌ است و خشونت‌ورزی همواره از خارج مرزها و از سوی دشمنان ایران وارد شده است.
در بیانیه حزب کارگزاران سازندگی تاکید شده است: حرکت رذیلانه امروز این گروهک یادآور حملات گروهک جندالله در دهه 80 است و تلاش دارد با هدف قرار دادن امنیت، وحدت و ثبات این خطه راه را بر هرج و مرج و اختلاف عمومی هموار کند. این در حالی‌ست که عاملان آن روزها به زباله‌دان تاریخ پیوسته‌اند و هم‌چنان ما مردمان در کنار یکدیگر در حال زیستن هستیم.
به گزارش ایرنا، در حمله تروریستی چهارشنبه شب به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان 27 تن به شهادت رسیدند و 13 تن دیگر نیز زخمی شدند. گروهک تروریستی موسوم به «جیش العدل» مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.
سیام**1751**1584

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا