شیعه کشی عربستان به جرم مذهب


شیعه کشی عربستان به جرم مذهب

اینکه سر از تن یک کودک شیعه جدا می شود، زیر سایه حکومتی که ترویج کننده وهابیت در سراسر جهان است؛اتفاق عجیبی نیست. عجیب سکوت گروه های حقوق بشری و سازمان های بین المللی در مقابل این جنایت ها است.

خبرگزاری شبستان،گروه بین الملل: «زکریا بدر علی الجابر» ،نامی که به عنوان نمونه ای بارز از بی اخلاقی و جنایت های حقوق بشری سعودی حتی علیه کودکان شیعه برای همیشه در ذهن ها باقی می ماند.

زکریا،جزو کودکان یمنی نبود؛کودکانی که سال هاست در نتیجه بی توجهی سازمان های بین المللی و حقوق بشری به سادگی هر چه تمام تر ،کشته می شوند بدون اینکه حتی نامشان رسانه ای شود.

زکریا جزو کودکان یمنی که ولیعهد سعودی دستور قتلشان را صادر می کند و سازمان ملل حتی جرئت نمی کند به جرم این جنایت نام عربستان را در لیست ناقضان حقوق کودکان ثبت کند،نبود.

زکریا یک کودک شش ساله شیعه از اهالی منطقه شیعه نشین «الاحساء» عربستان بود که فقط به جرم شیعه بودن به دست یک راننده وهابی سر از تنش جدا شد،آن هم در حالی که به همراه مادرش برای زیارت به مدینه می رفت.

البته اینکه سر از تن یک کودک شیعه جدا می شود، زیر سایه حکومتی که ترویج کننده وهابیت در سراسر جهان است،چیز عجیبی نیست.همه می دانند که وهابی ها چشم دیدن شیعیان را ندارند و نه تنها در عربستان بلکه در هر جایی که شیعه حضور داشته باشد،اقدام به کشتار می کنند.

کشتار شیعیان از «العوامیه» تا «نیجریه» زیر سایه وهابیت سعودی،پدیده ای است که دیگر بر کسی پوشیده نیست.

اما بخش عجیب ماجرا سکوت معنی دار در برابر این کشتارهاست؛حتی اگر پای یک کودک در میان باشد.

تنها سازمانی که قتل فجیع زکریای شش ساله را محکوم کرد «دیده بان حقوق بشر شیعه» بود.

«دیده بان حقوق بشر شیعه» با اعلام این خبر،نوشت:در اقدامی بی سابقه،کودک شش ساله ای در عربستان پس از اینکه معلوم شد یک شیعه مسلمان است به طرز فجیعی به قتل رسید.

در بیانیه این گروه آمده است که شیعیان در عربستان در معرض سرکوب گسترده نظامی از سوی دولت سعودی قرار دارند و بسیاری از فعالان شیعه یا در زندان هستند یا محکوم به مرگ و اعدام شده اند.

این در حالی است که بر اساس گزارش منتشر شده در نشریه انگلیسی«sun»، مقامات سعودی برای سرپوش گذاشتن بر ماجرای کشته شدن کودک شیعه مدعی شده اند که راننده تاکسی از بیماری ذهنی و روانی رنج می برد.

این عادت مقامات سعودی است که بر همه جنایت های خود سرپوش می گذارند،همان طور که در ابتدا می خواستند قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی را انکار کنند.

اما اینکه هیچ یک از سازمان های بین المللی و حقوق بشری از جمله «یونیسف»،«دیده بان حقوق بشر»،«عفو بین الملل»،شورای امنیت سازمان ملل و غیره تا کنون هیچ واکنش جدی نسبت به کشته شدن این کودک شش ساله شیعه از خود نشان داده اند بسیار جای نگرانی دارد.

این در حالی است که وقتی خاشقجی به قتل رسید،صدای بسیاری از گروه های حقوق بشری در آمد و همین مسئله موجب شد تا در نهایت به قتل این روزنامه نگار سعودی اعتراف کند.

اکنون وقت آن رسیده است تا همانطور که «سماح حدید»، رئیس بخش خاورمیانه سازمان عفو بین الملل زمانی به آن اشاره کرد،کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل به سکوت خود در دفاع از عربستان پایان دهند و به وظیفه خود برای بررسی دقیق ظلم در عربستان برای جلوگیری از نقض بیشتر حقوق بشر از سوی آل سعود در داخل و خارج از این کشور عمل کنند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران